Piaget Altiplano : 2 mm dik

https://www.lepoint.fr/montres/piaget-devoile-la-montre-mecanique-la-plus-plate-du-marche-29-04-2020-2373369_2648.php?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&Echobox=1588145723&fbclid=IwAR1F3ZZtmZNEzjL7_fD_5m7QPoGz7wxwBpIVzvva3AKxj0xPRNsSZUwwsj4#xtor=CS1-256-[Echobox]

20 likes

Niet mooi, wel bijzonder, en vrij onbetaalbaar.

2 likes

Inderdaad bijzonder.
Ik zou denk ik wel als de dood zijn dat 'ie breekt. Ziet er fragiel uit. :wink:

1 like

Dat moet dan wel een hele ruige avond zijn als je je dresswatch wilt breken :joy:

1 like

Erg fraai maar naast dat ik 'm niet kan betalen zou ik deze ook in no time vakkundig slopen.

1 like

Lijkt mij heel naar, dan betaal je weet ik hoeveel duizenden en dan heb je nog niks om je pols. Die strap is gewoon bijna even dik als het horloge :joy:

Overheerlijk. Maar prijs op aanvraag. Dan weet je het wel.

1 like

Ik vind 'm wat dik. Dat doen ze bij Citizen beter. :slight_smile:

Serieus, net als de Citizen one vind ik het niet mooi. Het is simpelweg te dun. Voor mij is de goldilocks-zone 8-11mm, maar dan nog is dikker voor mij minder bezwaarlijk dan dunner.

2 likes

2mm :hushed: ! Dit is uurwerktechnisch super ingewikkeld :crazy_face:

1 like

WOW! Een technisch hoogstandje zeg, heel gaaf!

3 likes

Hoe werkt de kroon/opwinden bij dit horloge?

Hier pas nie eens een batterij in.

1 like

Echte haute horlogerie, prachtig. En slim om het uurwerk gewoon op de onderkant te schroeven.

1 like

Ik zocht laatst een ultraplatte dresser en ben deze niet tegengekomen. Gezien mijn budget is dat verklaarbaar :smile:

2mm is schandalig dun. Ter illustratie: Euromunten van €0,01 t/m €0,10 zijn platter, €0,20 en hoger zijn allemaal (veel) dikker dan dit horloge. Onvoorstelbaar eigenlijk.

5 likes

Vat alles perfect samen

Sexy. Ik vind t een tof concept.

1 like

Haha ja? Ik kan me toch wel wat bruiloften bedenken waar ik hem had kunnen laten sneuvelen…

Wat mij betreft wel geslaagd :ok_hand:t2:

Kost 410.000 Zwitserse Frank dit staaltje engineering. Het is knap, helemaal als je leest hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. En om eerlijk te zijn vind ik hem ook nog tof om te zien. Zal het nooit kunnen betalen, maar tof ist wel.

3 likes

Jawel Robin. Gewoon een bord in de tuin.

1 like