Dit zijn de originele tekeningen van de hand van Genta.
Ik vind’t wel een cool ding. Op staal althans, en liefst met blauwe plaat.
Kijk, dat is nou een frisse reactie hé!
Nee is volgens mij ook Genta design
Achter op een sigarendoosje? Zo als Ben Pon de eerste schetsen van de VW bus maakte?
Daar zijn de meningen over verdeeld (niemand weet het zeker).
Los daarvan: klopt het dat jij van mening bent dat horloges sterk op elkaar mogen lijken als deze horloges ontworpen zijn door dezelfde persoon? Is het dan ook zo dat jij de Nautilus een slap aftreksel zou vinden van de Royal Oak als de Nautilus door iemand anders dan Genta was ontworpen?
Het is toch logisch dat de ontwerpen van dezelfde designer een bepaalde lijn/overeenkomst hebben. van Gogh of Herman Brood schilderijen zijn toch ook in een bepaalde stijl. Het ene Van Gogh schilderij is toch ook niet een hommage aan het andere? Behoort mijns inziens tot te portfolio van de artiest/kunstenaar/designer.
Absoluut, daar ben ik het 100% mee eens. Dat betekent echter niet dat enige overeenkomst tussen de horloges ontkent moet worden. De Piaget Polo S is gebaseerd/geïnspireerd op/door de ontwerpen van de Nautilus en de Aquanaut (vinden wij beiden). De Nautilus is op zijn beurt gebaseerd op de Royal Oak (feit). Waarom is dat een reden om een horloge links te laten liggen? Uiteindelijk lijken bijna alle horloges wel op elkaar. De Submariner is gebaseerd/geïnspireerd op/door de Blancpain Fifty Fathoms bijvoorbeeld.
Stel nu dat Genta ook deze Polo S ontworpen zou hebben. Is het dan een ander verhaal?
Mijn punt is dat we met twee maten meten. Als het ons uitkomt, dan is het niet erg dat een horloge dat we hebben of willen hebben op een ander merk/model lijkt (Bulova Super Seville, Maurice Lacroix Aikon). Maar komt het ons niet uit, dan sluiten we een bepaald model horloge of zelfs een heel merk uit.
Maakt het dan niet meer uit dat dit horloge een in-house automatisch uurwerk heeft met de befaamde Geneva Seal? Want dat mis je als je op voorhand modellen of merken gaat uitsluiten op basis van subjectieve gelijkenis met andere horloges.
Helaas geen duiker!
Dus niets voor mij. Ha ha
Dank voor je reactie.
Bij de eerste aanblik vreesde ik al voor de “het lijkt op” reacties.
Het blijft grappig om dat steeds te zien maar ik vind dit ook
Maar dit mag dan weer omdat het dezelfde ontwerper is, ik snap dat je iets van de ontwerper terug vind. Maar dit is gewoon grote gelijkenis m.i.
Ik zou gewoon kopen wat ik mooi vind zonder er onderzoek naar te doen en me in alle ins en outs te moeten verdiepen. Het zou mij werkelijk geen moer kunnen schellen of het ergens op lijkt en of het de eerste was. Vind ik het mooi, wil ik het dragen en heb de prijs er voor over.
Het is dat er hier op HF veel voorbij komt waardoor je enigszins iets mee krijgt maar anders had ik nooit geweten een sub hommage te hebben gekocht met mijn Steinhart. Die heb ik ook al lang niet meer dus een sub doet het niet voor me.
Edit: OT, ik vind deze net als de PP en de RO niet zo heel fraai. Ik zou het er niet voor over hebben.
Bij automerken zie ik niet anders. Bij sommige auto’s moet je 3 x kijken om te zien wel model het is.
Ook ik vind hem te vrouwelijk ogen. De Nautilus heeft dat totaal niet. Ik zou hem niet hoeven.
Tegenvaller. Tijdje geleden omgehad bij S & C PC A’dam en viel me vies tegen. Waarom kon / kan ik niet helemaal de hand opleggen maar toch. Het net niet gevoel inderdaad. Ook de chrono bekeken maar dat vind ik al helemaal niet bij dit horloge(model) passen.
Daarna bij de buren (Chopard Boutique) de Chopard Alpine Eagle blauw omgehad en die is wel
ge-wel-dig!
Ja erg mooi maar net iets aan de prijs
Ik vind 'm wel geslaagd en ook een mooi merk. Snap alleen die 42mm niet zo. Uurwerk heeft het Geneva seal (Poinçon de Genève)?
Correct!
Wat is daar bijzonder aan?
Serieuze vraag? Het zijn kwaliteitseisen die ervoor zorgen dat je een mooi afgewerkt uurwerkje erin hebt zitten en geen gesjoemel.
Ik vind het design niet geslaagd. Ronde kast met patrijspoort passe-partout.
Niet mijn kop thee.