Wat vinden jullie van de Piaget Polo S?
Bron: Piaget
Bron: Time and Tide Watches
- Ik zou er wel eentje willen hebben
- Ik zou dit horloge niet willen hebben
0 stemmers
Wat vinden jullie van de Piaget Polo S?
Bron: Piaget
Bron: Time and Tide Watches
0 stemmers
Is het een uni-sex? Kan mij niet echt bekoren.
Beetje vrouwelijk vind ik.
Vind je dat erg?
42 mm exclusief kroon.
Mix van Patek nautilus meets seiko en Omega
Weet ook niet zo goed wat ik ervan vind…
Puur voor de looks? Ja, eigenlijk wel. De kast is te breed tov de band.
Ik denk dat er mooiere alternatieve zijn. Ik zou het niet kopen in ieder geval.
De chrono versie vind ik dan een stuk beter.
Is het correct samengevat dat je vind dat het design een mengsel van invloeden van de Patek Philippe Nautilus en de merken Seiko en Omega is?
Dan zou je ook niet zo snel een Cartier kopen bijvoorbeeld?
Kast Patek. Datum venster smpc met wave dial.
Plaat weer een beetje seiko. Ja prima samenvatting eigenlijk
Hoog Nautilus gehalte en daarmee ook meteen een hoog net niet gehalte. Nautilus is the real deal # dit een slap aftreksel mijns inziens.
Een duur slap aftreksel. Veel geld uitgeven voor een net-nietje gaat er bij mij ook niet in.
Klopt
Maar de Nautilus is weer een slap aftreksel van de Royal Oak toch?
Die blauwe en grijze kunnen mij wel bekoren.
Nee niet me eens. Beide Gerard Genta design, dus ontworpen door dezelfde beste man.
Maar hij heeft de Nautilus ontworpen in opdracht van Patek Philippe om een antwoord te hebben op de Royal Oak. Hij heeft heel snel een schetsje gemaakt op basis van zijn eerdere werk en dat is de Nautilus geworden.
Op deze wijze moeten we ook de Bulova Super Seville en de Maurice Lacroix Aikon veroordelen. Dat zijn horloges die veel lof krijgen op het forum, maar ook heel duidelijk geĂŻnspireerd zijn op iconen. Echter heeft de Polo S een in-house uurwerk en een afwerking die in de buurt komt van AP en PP.
Het idee erachter is hetzelfde, maar het design van de nautilus en de RO staan veel meer op zichzelf. Deze is wel duidelijk geinspireerd op de Nautilus…
Als ik een Piaget zou kopen, geef mij maar een Altiplano met ultradun uurwerk dan