Piaget quartz: echt of nep?

Hi allen,

Vraagje over dit Piaget horloge. Weet iemand of het echt is en wat de waarde zou zijn?

Groet
Ad

Aan de foto’s te zien komen ze via een veilingsite of platform? Wat is de vraagprijs en de beschrijving er bij?

Via internet vind ik een vergelijkbare, maar die heeft een flink andere wijzerplaat: https://www.classicdriver.com/en/watch/187831

In het verleden is het horloge voor 1000euro verkocht via catawiki: https://www.catawiki.nl/l/37324165-piaget-18ct-gold-swiss-made-74121-no-reserve-price-heren-2000-2010

Deze staat ook te koop: https://www.2dehands.be/a/handtassen-en-accessoires/horloges-heren/m1620598757-piaget-18ct-gold-swiss-made-heren-2000-2010.html

Dus de vraag: waar staat het te koop en vanwaar jouw vraag?

1 like

Iemand biedt het aan en ik vind het een aardig horloge maar heb er totaal geen verstand van. Over de prijs hebben we het nog niet gehad. Waarom is dat relevant voor mijn vraag of dit een origineel horloge is en wat de waarde is?

Uurwerk ziet er niet als een goedkope ronda, zou dus wel echt kunnen zijn. (Het uurwerk) Waar die te koop is en de prijs is relevant omdat ie niet te goedkoop moet zijn en omdat het vaak gebeurt dat een verkoper iets te koop zet met foto’s van iemand anders. We hebben al een paar keer een vragensteller behoed voor een miskoop of oplichting.

2 likes

Ah ok. Dat is idd een goeie. Ik zou idd sowieso nog wel wat extra fotos opvragen en een filmpje van het horloge en hem zelf ook bezichtigen mocht ik hem willen kopen :wink:

1 like

Inderdaad wat @MartijnV zegt. Als dit de advertentie is:

MASSIEF GOUDEN PIAGET 18KT EXCLUSIEF etc etc

Vervolgens zegt hij tegen jou: maak maar 270 euro over dan stuur ik het op, dan weet je dat of het horloge nep is, of je ontvangt nooit wat.

Dan kun je op voorhand al filteren, hoef je niet daadwerkelijk de serienummers op te gaan zoeken etc.

Zeker omdat het horloge dus voor 1000 op cata is verkocht en vervolgens voor 6000 op tweedehands staat was ik bang dat jij met die man van 2dehands aan het praten bent en dat dit niet helemaal zuivere koffie is. Maar dat is allemaal assumptie van mijn kant, daarom vroeg ik wat meer informatie.

1 like

Ja ik ben nu fotos aan het opvragen maar krijg idd niets door nog :slight_smile:

Maar 6000 eur is sowieso flauwekul natuurlijk haha.

Draagt dat niet rottig, zo’n kroon achterop?

Inderdaad, kijk dan naar een cartier tank bijvoorbeeld, dan weet je zeker dat je iets goeds en vertrouwds in huis haalt. En bespaar je misschien nog een paar ruggen.

1 like

Precies. Nee dit gaat hem zeker niet worden. Voor dat geld koop ik bijna een sloep :joy:

Uurwerk is echt, 7P3 is juist. Kast zou aan “sloop” goud al het nodige moeten opbrengen!

1 like

Ben wel erg benieuwd om welke advertentie het gaat @Ady Kun je ons wat meer info geven en ook wat de vraagprijs is?

Staat inmiddels op 2ehands. Ze vraagt er 6000 euro voor

Of even vragen of dat ze een foto willen maken met de wijzers op een willekeurige tijd. (Door jou aangegeven) bv 11:35

Om zo te checken of dat dit horloge wel in eigen bezit is…

2 likes