Voordat Invicta door Raphael Picard en zijn zonen werd geregistreerd in 1896 maakten ze horloges onder hun eigen naam. Nu weet ik dat de zonen van Raphael dit deden onder de naam: Les Fils de R.Picard
Maar wat ik tot nu toe niet heb kunnen vinden is onder welke naam Raphael zijn horloges uitbracht. Onlangs kwam ik ergens een foto tegen met een gebouw met daarop Picard&co.
Ik lees in de link niet de link met dit gebouw. Wel dat Maurice Picard iets te maken heeft gehad met oprichting van een horlogemaker school in Le Chaux de Fonds.
Maakt ook niks uit hoor. Ben wat verder gaan graven. Maar die fabriek Germinal is hoe dan ook niet van toenmalige Invicta geweest. Ik vermoed dat dat ook om een “andere” Picard gaat. Blijkbaar zijn er aardig was er een aardig grote familie in Le Chaux de Fonds geweest die in de horlogerie actief was. Althans als al die Picard’s aan elkaar verwant zijn.
Ik denk dat dit ook te mooi is om waar te zijn. Zal niks te maken hebben gehad met Raphael Picard, zijn zonen en Invicta.