Pierce gokje jaren 40 chronograaf

Deze kwam vandaag binnen. Summiere omschrijving, geen foto’s van de binnenkant. “Hij doet het” volgens de verkoper. Nou dan doen we toch een laag bod? Per ongeluk gewonnen dus…

Klokje opwinden, na een hakkelend begin doet ie het gewoon :fearful:

Uurwerk blijkt er bijzonder netjes uit te zien.

Binnenkant deksel met wat service markeringen denk ik.

Achterkant.

De rijkelijk van Radium voorziene plaat.

Best wel groot formaat.

Zou dit bandje leuk staan? (Ff op de foto’s klikken)


25 likes

Mooie aanwinst met manufactuur!
Hoop er ook nog eens tegen te komen. :slight_smile:

1 like

Gave aanwinst zeg, gefeliciteerd!

Knappe klok! En functioneel helemaal ok is eerder uitzonderlijk voor een Pierce naar ik al gehoord heb :slight_smile:

Sowieso een leuke combo op die Bonklip!

1 like

Erg gave aanwinst,goeie gok geweest :thumbsup:

Dan ga ik dat van het weekend ff proberen, bandje is nog nooit gebruikt :slight_smile:

Mijn beste,

Wie niet waagt wie niet wint!!
Veel plezier met deze spannende verworvenheid!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Wow, gave aanwinst!

Verkoop 'm maar aan mij als ie niet bevalt, wil wel zo’n Bonklipper :slight_smile:

Zou goed zijn op mijn Dirty Dozen klokkie die ter nazicht bij de horlogemaker ligt momenteel :stuck_out_tongue:

2 likes

Wat een mooie :ok_hand:

Een hele leuke. Heb er ook nog twee liggen die wachten op wat TLC :wink:

Mooie aanwinst Martijn, erg fraaie Pierce en dat hij het nog helemaal doet is natuurlijk helemaal top.

Altijd leuke en bijzondere uurwerken bij Pierce. Maar zelf koop ik ze nooit, onderdelen zijn namelijk niet of vrijwel niet te vinden. Wijzerplaat ziet er nog goed uit, alleen die stalen band zou ik niet doen.

Dat uurwerk ziet er erg bijzonder uit. Weer eens wat anders dan je standaar venus of landeron. Erg mooi! :blush:

Mooie klok, lijkt me nog in originele staat. :+1:

Leuke aanwinst, gefeliciteerd!

Groeten, Tom.

Ik kom nu wel tegen dat de koppeling toch een ietsje lijkt te slippen, misschien nog bij te stellen (het ding zit vol stelschroefjes) en anders ooit een keer naar laten kijken. Ik had al niet verwacht dat ie zó mooi zou zijn, en de koppeling is te vervangen gelukkig.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Pierce_134

En na wat draaien aan schroefjes doet ie het stukken beter, die bovenstaande linkjes helpen veel om het mechaniek te begrijpen.

6 likes

Let wel met stellen van de koppeling !
Het eerst volgende probleem kan zomaar een
Chrono sec.wijzer astap breuk zijn , bovendien is het
uitstel van executie .
Het vernieuwen van het frictieschijfje icm een service
beeurtje is de oplossing :thinking:

1 like

Ik heb me gelukkig ingehouden. Beurtje tzt zal inderdaad nodig zijn.
Nu slipt ie af en toe nog door, als ik hem “strakker” af stel loopt ie niet mooi meer. Daar blijven we dus lekker van af verder :slight_smile: