Ik heb laatst dit interessante horloge van Pierpont aangekocht. Het opmerkelijke aan dit horloge is dat deze in een kast van Breguet lijkt te zitten. Wanneer je het nummer op de caseback in typt op google krijg je een horloge via watchcharts van breguet zelf als enig resultaat. De kast lijkt identiek, maar het uurwerk niet. Het uurwerk is heel minuscuul gesigneerd “Swiss 21 jewels”. Dit lijkt wel het kloppende uurwerk bij de wijzerplaat te zijn want op deze staat ook 21 jewels incabloc. Op google zijn er geen andere voorbeelden te vinden van Pierpont horloges met Breguet kasten. Weet iemand of dit iets was wat Breguet vroeger deed, kasten aan andere horlogemakers leveren? En het uurwerk heb ik ook nog niet kunnen vinden. Zover ik kan vinden heeft Pierpont geen uurwerken in huis gemaakt. Zou dit dus wellicht ook een Breguet uurwerk zijn? Of herkent iemand dit uurwerk als iets anders, een ETA oid? Kan natuurlijk ook een frankenwatch zijn. Ik ben benieuwd wat HF weet over deze horlogemakers, ik kan van beide namelijk niet veel vinden online (van Breguet over de oude horloges en uurwerken). Hier nu dan wat foto’s van het horloge:
Zoals te zien mooie strakke lijnen op de poten van de kast en mooi slank. Voor de rest geanodiseerde wijzers met een sunburst dial.