Pierre Laro

Vandaag een beetje opgeruimd bij m’n vader (88) en vond ik dit klokje. Het moet iets uit de zeventiger jaren of eerder zijn, omdat hij v.a. 1979 alleen nog maar een Junghans quartz om heeft.

Deze Pierre Laro is een handwinder en als ik hem beweeg loopt hij eventjes.

Ik wil gaan kijken of ik hem t.z.t. zelf goed lopend kan krijgen.

Wie weet iets over dit merk, op de achterkant staat niets vermeld.
Het horloge voelt “goed” aan.

9 likes

Voelt ‘goed’ aan… :slight_smile: je hoeft het raam dus niet te sluiten ? :slight_smile:

1 like

Klopt, ziet er wel degelijk uit, heeft net nog wel een halfuurtje gelopen, maar hield er weer mee op.

1 like

Het loopt weer😄

5 likes

Heeft nu een uur gelopen, maar staat weer stil. Toch maar eens een keer laten nakijken als dit merk de moeite waard is.

Of Pierre Laro de moeite waard is weet ik niet. Wat is de moeite waard?
Ik weet wel dat ik hier een grappige oude duiker heb van het zelfde merk.
Deze loopt trouwens goed.

6 likes

Leuk duiker die Pierre Laro van jou, ook met de vermelding “Incabloc” onder de naam. Bij mij staat er verder niets op, misschien dat ik hem toch een keer na laat kijken. Momenteel heb ik nog m’n bijna 40 jaar oude Citizen bij Peter van het forum in de reparatie liggen, eerst maar even afwachten hoe dat gaat aflopen😄.

Als het horloge van je vader is geweest is het altijd de moeite waard.

5 likes

Je hebt gelijk, dank je!

Mooie wijzerplaat! erg rustig ogend en daarbij ook nog eens gave wijzers. Gefeliciteerd ermee!

1 like

Dank je wel!

Zou met een servicebeurtje wel weer goed moeten komen, en voor familiestukken altijd de moeite waard. uurwerkje lijkt mij trouwens een Cupillard /FE 233
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Cupillard_233_67

2 likes

Dank je wel Wilko, erg mooie informatie!
Heb de link net gevolgd en zie dus het zelfde uurwerkje als in m’n horloge. Het is dus uit ongeveer 1970
Dan heeft m’n vader het ongeveer 9 jaar gedragen, want in 1979 kreeg hij het Junghans horloge van m’n oom die toen vrij jong was overleden, dat horloge heeft hij nu nog steeds elke dag om.
De Pierre Laro lag dus al bijna 40 jaar in de lade waar ik het gisteren heb gevonden.

2 likes

Mooi en interessant klokje Hans! Zeer zeker de moeite waard om naar te laten kijken. Ik zou zeggen: omdoen en aan je vader laten zien dat je het af en toe draagt; dat zal hij denkelijk fantastisch vinden :slight_smile:

1 like

Na een service, ga ik hem zeker omdoen!
Met de lichtbruine band die ik nog had liggen staat het mooi. Het “gevaar” bestaat dat m’n vader het dan misschien terug wil hebben😄(Ik vond het horloge in een plastic bakje in de lade, zonder band).

1 like

Hahaha…dat zou zomaar kunnen! :relaxed: Fijn dat je je vader nog hebt. Ik mis mijn ouders nog dagelijks. Er zijn zoveel dingen die ik met ze zou willen delen, nu ik zelf ouder word :pensive:

1 like

Ja echt wel, hij woont nog zelfstandig voor zolang het nog kan, we halen veel herinneringen op en als ik merk dat hij het leuk vindt krijgt hij met alle plezier het horloge in mooiere staat terug!
Blij dat ik op bijna 64 jarige leeftijd m’n vader nog heb!:smile:

2 likes

Ook deze Olympic 17 PM Swiss Made PM lag meer dan 40 jaar in de kast van m’n vader, loopt perfect.
Probeer er vanmiddag een bandje bij te halen. Het is een klein model, 32 mm, wie weet wat de vermelding “PM” betekent, misschien dat de wijzers radium bevatten? Het opwinden gaat lastig omdat de kroon erg klein en glad gesleten is.

2 likes

Lees hier

Deposits activated by promethium : Pm

Met vriendelijke groet,
Inca

3 likes

Dank je wel, ik ga hierover e.e.a. opzoeken, ik las net al even op wikipedia dat het ook in tv 's (nog steeds) wordt gebruikt.