Piet impulsief

Jullie zullen het ongetwijfeld kennen. Als je dagelijks met horloges, het HF en je verzameling bezig bent, en je ziet plots iets langskomen dan doe je wel eens iets inpulsiefs. Niet nadenken, gewoon doen.

Zo kwam vandaag FedEx een pakketje brengen. De nieuwste reissue van de Timex Viscount US Time Men’s Single Button Chronograph Telemeter Watch.

In samenwerking met Tod Snyder de tweede reissue van historische Timex modellen.

Hoewel het chronostop gedeelte is komen te vervallen, toch een horloge waarbij zoveel mogelijk het origineel in tact is gehouden. Uiteraard wel met een moderne maatvoering.

Voor een impulsieve actie valt het resultaat me niet tegen. Leuk om zowel het originele model als de reissue in bezit te hebben.

Hierbij wat plaatjes, want anders heeft het niet plaatsgevonden :stuck_out_tongue_winking_eye:.

En tot slot een foto van het origineel uit 1958:

Wat is jullie laatste impulsieve horloge gerelateerde actie en hoe heeft die uitgepakt?

13 likes

Deze met een leuke kortingsactie dankzij forumlid ook nog, blij mee! :smiley:

6 likes

Inderdaad een mooie. Zag de actie pas nadat de inschrijving was beeindigd.

1 like

Ik ben niet impulsief of spontaan, dus mij zal zoiets nooit overkomen.:wink:
Maar leuk ding! Gefeliciteerd!

1 like

Even snel gekocht als cadeautje voor iemand, maar bij nader inzien toch wel erg duur voor een cadeautje, te meer daar er nog een nieuwe band op moest.
Dus maar zelf gehouden en nu een prima vakantiebeater. :sunglasses:

4 likes

Vind het een mooi horloge, maar is het hele model niet wat ‘raar’ zonder de chronostop functie? Weet je ook waarom ze ervoor gekozen hebben om dat niet te repliceren?

1 like

Dat laatste vertelt het verhaal niet. Zal ongetwijfeld met techniek vs kosten te maken hebben. Horloge is exclusief bij Tod Snyder te koop en die wilde het waarschijnlijk in de toegankelijke range van $150,- houden.

…ûh, gisterenavond enne hoe dat gaat uitpakken weet ik nog niet. Tot nu toe bevalt 'ie prima. :wink:

Er staat er eentje in het blauwe deel voor een zachte prijs van iemand die er desperately vanaf wil. 't Is dat ik er al eentje heb anders zou ik de impuls niet kunnen weerstaan.

2 likes

Ik koop nooit impulsief. :joy::joy:

2 likes

Vroeger meerdere keren impulsief gekocht tot mijn eerste echte horloge. Nu wil ik juist een nieuwe erbij maar vind steeds weer mooien op het net. :smile:

1 like