Piet Ruimt Op deel 4: Jenny Caribbean 300 HRV

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop

Merk en model: Jenny Caribbean 300 HRV
Diameter: 42mm, 51mm lug-to-lug
Leeftijd: 1 jaar en 9 maanden
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 25 juni 2025
Factuur en/of certificaat: originele factuur overlegbaar, blanco garantiekaart
Originele doos en/of eventuele accessoires: Doos, omdoos, blanco garantiekaart en twee extra banden
Verzendkosten of afgehaald in regio: verzendkosten in overleg maar aangetekend en verzekerd. Eventueel af te halen in regio Haarlem
Conditie (krassen, werking etc): 90/100
Soort uurwerk en kaliber: Automaat Sellita SW200
Vraagprijs: €400,- exclusief eventuele verzendkosten

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb. :ballot_box_with_check:

Hierbij komt mijn Jenny Caribbean 300 met helium release valve in de verkoop. Ik heb dit horloge gekocht met het idee dat het leuk zou zijn om een moderne Jenny naast mijn vintage Jenny 2001 te hebben. Niet blijkt minder waar en ik draag hem vrijwel nooit en dat is zonde. Daarom mag hij door naar een andere liefhebber.

De enige mankementen zijn een voor mij onverklaarbare veeg op de linkerzijde van de kast en de onvermijdelijke deskdive sporen. De band lijkt op de foto’s erg gekrast maar in de praktijk valt dat reuze mee. De middelste schakels zijn gepolijst dus op de foto’s valt het extra op. Mocht je dit toch erg jammer vinden, ik doe er een mooie okergele canvas band en een blauwlederen band bij die mooi past bij de aparte kleur van de wijzerplaat.

Ik kan hier een heel verkoopverhaal op gaan hangen maar de heren van Worn & Wound kunnen dat veel beter. Het enige verschil is dat hun versie op een beads-of-rice bracelet komt:

Ik heb het horloge in juni 2025 hier op het forum gekocht.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object.

Heb je nog vragen of opmerkingen, wil je extra foto’s zien of ben je het niet helemaal eens met de prijs? Laat het me vooral via een PB weten.

Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

21 likes

Up!

1 like

Het is een mooi horloge hoor. Een kloeke Zwitserse duiker met een rijke historie.

Hmmm. Wat kan ik doen om deze stoere Zwitserse duiker met een rijke historie waarvan de naamdrager de eigenaar is van het meer bekende Doxa, door de jaren heen horloges gebouwd heeft voor verschillende merken zoals Fortis en Ollechs & Wajs en als eigen merk als eerste door de 1000 ft grens heen ging aan de man te brengen?

Heb ik ook al verteld dat er een betrouwbaar Sellita uurwerk in zit?

En dat hij een massief stalen RVS-band heeft met solid end-links?

Ook nog twee extra banden er gratis bij komen?

Nog steeds niet overtuigd? Ook niet als ik de verzendkosten op me neem?

Nog steeds niemand?

Ok. Vraagprijs gaat naar €380,- ex verzendkosten.

Een goed (aan)bod wordt in overweging genomen.

Nou, vertellen jullie dan maar eens wat hij waard zou moeten zijn. Doe een bod en wie weet hap ik wel.

Dit is de laatste in deze opruimronde, de rest is verkocht.

Nieuwe vraagprijs: €370,- ex verzekerde verzending.

De bodem is wel nabij nu.

Hier snap ik nou niks van…

Bied ik nou zo’n incourant horloge aan? Nee toch?

Het is een ontzettende brok horloge, absoluut gelijkwaardig aan een Doxa.

300m wr, helium release valve, saffier glas en bezel, massief stalen band met solid end-links, Sellita automaat, fris kleurtjebkauw… De goedkoopste op Chrono24 is ruim €1000,- duurder. En geel.

Kom, wie maakt me los?

1 like