Piet Ruimt Op deel 6: Consul

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop:

Merk en model: Consul, type onbekend
Diameter: 33mm
Leeftijd: geen idee maar hij is zeker meer dan vijftig jaar oud
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): augustus 2024
Factuur en/of certificaat: ehhh, nee.
Originele doos en/of eventuele accessoires: alleen het bandje waarmee hij afgebeeld staat.
Verzendkosten of afgehaald in regio: verzendkosten in overleg en op risico van de koper. Ophalen regio Haarlem
Conditie (krassen, werking etc): voor het uiterlijk is “niet zo best” denk ik een understatement. Heftige gedragen door de jaren heen. Van binnen is het echter een ander verhaal. Deze is in september 2024 helemaal nagekeken en geserviced door een gewaardeerd horlogemaker hier op het forum. Acryl glaasje is toen ook vervangen
Soort uurwerk en kaliber: handwinder AS175
Vraagprijs: Het is wellicht wat optimistisch maar ik zet in op €125,- ex verzendkosten.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object.

Ontzettend leuk maar klein horloge; 33mm slechts maar door de smalle rand lijkt hij groter. Ja, de kast ziet er niet uit, het radium doet uiteraard geen fluit meer en de lugs staan scheef maar er kan nog wel gewoon een 16mm bandje tussen. Sommige mensen zouden zeggen dat hij afgeschreven is maar ik vind het juist wel charmant.

“Waarom draag je hem dan niet, Piet?”

Nou, het staat bij mij, met mijn bijna 21cm polsen, een beetje alsof een sumoworstelaar een Sloggi-slipje aan heeft. Zo’n klein horloge staat me gewoon niet.

Het amper gedragen Rios bandje krijg je er gewoon bij maar let op, bij dit horloge zit de band vast met female springbars. Dat wil zeggen dat de lugs geen gaatjes maar puntjes hebben en voor de springbars geldt precies het tegenovergestelde. Opletten met wisselen dus.

Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

2 likes

Up! Prijs naar €110,-