Pilot versus "Pilot"

Ben al een tijdje geïnteresseerd in de oude Zenith El Primero Pilot …
Het is niet echt een Pilot horloge maar werd/wordt wel als dusdanig gepositioneerd
Kan mooie ruil doen met mijn IWC 3777-01

Heb wel wat met Zenithals merk
Dit hoewel het de courantheid van mijn beperkte collectie niet bevordert

Wat vinden jullie Zenith of IWC???
Zenith uiteindelijk wel op zwarte alligator

1 like

De Zenith, heb weinig emotie bij IWC

(Courantheid?)

Is een lastige. Ik ben een Zenith fan en vind de Zenith wel mooi. Maar inderdaad, de IWC raak je sneller kwijt. Ik zou de IWC verkopen en naar een ‘echte’ pilot van Zenith kijken denk ik. Als ik echt tussen deze twee zou moeten kiezen, los van eventuele verkoop in de toekomst, dan zou het de Zenith worden.

Al verbeterd Tom :wink:

1 like

De IWC is een Flieger de Zenith een? , tja ik zou het niet weten. Een chrono, als het je om het fliegeren gaat zit je beter bij de IWC. Just my 2 cents!

Met telemeter, dus ik zou gaan voor de Zenith :wink:

Maak gelijk even een ‘t’ van de ‘d’ dan in dezelfde zin…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar serieus, ik denk dat je hang naar de Zenith ‘flieger’ je tot deze overweging drijft. Die IWC kun je ook wel verkopen denk ik.

1 like

Done :wink:

1 like

De Zenith is werkelijk prachtig. Heeft wat mij betreft ook meer onderscheidend vermogen.
Een IWC is weliswaar duur, maar dat is vaak ook de reden voor mensen om hem te kopen.
De Zenith heeft meer klasse.

1 like

Vind de Zenith niet echt een ‘pilot’ … maar hij is wel VEEL mooier dan de IWC :wink:

1 like

Ik zeg in dit geval ook zeker de Zenith, ik vind de IWC ook mooi, maar er te clean uitzien.

De IWC is meer flieger inderdaad, maar ik zou ook voor de Zenith gaan. Met name de datum op de 6 vind ik mooier en 36.000 BPH heeft ook wel wat.

meer onderhoud wil je zeggen?

De Zenith, met afstand!

Niet zozeer meer maar waarschijnlijk wel duurder, het is geen “upgraded” Valjoux 7750 zoals in de IWC

Ik zou voor de Zenith gaan!:slight_smile:

Hier een foto met zwarte band.

1 like

Al gedownload
Thnx heb je jouw versie ook nog?

Zonder twijfel: de Zenith.

Ik heb hem nog.

1 like