Pilot Watches

Hallo allemaal,

Na een eerste mislukte post poging en daarna hier heel veel lezen… heb ik wat vraagjes.
Ik ben op zoek naar een goed duidelijk afleesbaar horloge, prijscategorie heb ik niet in gedachten maar plaats meer functie en model voor prijs (zal wel enorm dom zijn maar ja). Zit wel meer in de gebruikskant dan in de luxe kant dus prijzen van boven de 500 euro komen zo wie zo niet voor. Komende vanuit het zoeken naar de Citizen/Seiko SRW range, zit ik nu meer naar de military style of pilot style horloges te kijken. Ik kom in alle pilotshops Torgoen tegen ook al hebben ze er meestal niet 1 op voorraad, maar de zoekfunctie hier vindt niks op de merknaam. Ik weet ondertussen dat het geen ‘plakmerk’ is (tot op zekere hoogte), maar wat vinden jullie van dit merk?. Nadeel is dat ze alleen quartz hebben volgens mij, zoek eigenlijk een automaat (nu een Seiko 5 als gebruikshorloge, omdat ik altijd het batterijtje leeg heb aan de andere kant van de wereld) maar wil geen monsters of duikers ivm met het meestal grotere gewicht. En merken als Breitling, Rolex doen me niks, vind eerder een merk als Hamilton of de ‘broadarrow’ van Timefactors.com interessant. Maar ook weer een batterij in die laatste.
Moeilijk moeilijk, ben me er teveel voor gaan interesseren zeker :wink: Hebben jullie nog ideeen??

die van hamilton zijn absoluut geen verkeerde keuze!

Wat vind je van deze :

De Zeno Pillot Fellow het is een automaat met een eta 2824-2 automatisch uurwerk

Kost ongeveer 400 euro hangt er een beetje vanaf waar je het koopt.

Groet Peter

Je vergist je een beetje als je denkt dat prijzen boven de 500€ sowieso niet voorkomen bij het soort horloges waar je aan denkt. Maar goed, met wat zoeken vind je wel wat je zoekt onder die grens. Je schijnt ook grenzen aan het gewicht te stellen, en dat lijkt me meer een probleem. Je zou eens bij Sinn kunnen kijken, die hebben een vrij grote reeks vliegers, w.o. ook wat kleinere modellen. En van speciaal gehard staal, wat misschien een plus is “in de gebruikskant” :slight_smile:

Door het zoeken kom ik steeds meer onder de indruk van de Fortis, wel een ’ simpele ’ uitvoering dan.
Deze bijvoorbeeld

Vind het alleen lastig om er prijsinformatie over te vinden.
Ga eens wat meer uitzoeken welke verschillen er nu precies tussen zitten en iemand die ze levert.

De Zeno vind ik een beetje druk op de wijzerplaat, staat zo veel onnodigs op in mijn ogen. Maar was wel een goede tip.

Er zijn Poljot Aviators die hier wel op lijken (vooral qua wijzers, want eigenlijk vind ik dat heel veel vliegers wel erg veel op elkaar lijken :wink: )

poljot aviator, pakweg 150 euro heb je echt een mooi mechanisch piloten horloge!!!

Nou een Poljot heb ik laatst om gehad, en volgens mij was zijn exemplaar gewoon slecht gebouwd. De spleet tussen kast en glasrand was gewoon niet evenwijdig. Dus ben daar een beetje huiverig voor ook omdat je ze voornamelijk alleen bij internetshops ziet.
Persoonlijk kan Sinn mij niet zo boeien. Ook een beetje omdat het HET horloge van de concurrent is…
Ben nog steeds gecharmeerd door de Fortis varianten maar die hebben geen verkoop punten in Nederland volgens hun website ??

Concurrent???

hmmm weet je zeker dat het een poljot was? mijn blue angels is perfect afgewerkt en loopt keurig op tijd.

Mijn favoriete Pilot is en blijft de Omega Dynamic uit de 90’s.
Verkrijgbaar (tweedhands) in Chrono- of alleen in datum uitvoering. De datum heeft mijn voorkeur.

Ook heel fraai, en vooral enorm duidelijk afleesbaar is de Sinn 656

gr,
Hans Mennink

hans,

ik vind vooral die chronograaf erg mooi, heb er toen weleens over getwijfeld om hem nieuw te kopen, vond het toen teveel geld( was nog een tiener haha) heb er wel een beetje spijt van gehad.

Of je moet doelen op het Lufthansa horloge, de 144.
Dat is ook maar 1 model, dus ik zou me daar niet druk over maken.

Ik heb ook een dynamic gehad, erg fijne klok
Nu ik de 756 heb zou ik hem echter niet terug willen.

Mijn Poljots (een Aviator 24h en een Night Hunter) zijn ook mooi afgewerkt. Beiden komen van poljot24.de, dat is een vertrouwd adres. Ze hebben wel allebei de neiging wat achter te lopen aan de pols, maar dat blijft binnen de toleranties.

Ja weet zeker dat het een Poljot is die hij heeft. Weet alleen niet zeker of het al ‘af fabriek’ is zeg maar. Zal ik nog eens navragen. Mischien heeft hij er wel wat mee gehad/gedaan.

Bedankt voor de link, die site geeft een wat beter overzicht dan anderen.

Nou, ik ben zover dat ik nog drie modellen over heb. Daar ga ik uit kiezen, wel iets verschillends en drie merken maar goed.

De Fortis die ik al mooi vind vanaf het begin :

Een Archimede met hetzelfde uurwerk als de Fortis, Eta 2824.
Wil hem alleen wel met een standaard kroon.

En als een beetje een buitenstaander, een Tissot die ik kan bekijken van de week.
Vind hem wel mooi, kan hem alleen niet terugvinden op de Tissot site, denk dus dat het een niet meer gevoerd model is (plaatje geleend van een andere site waar ik hem terugvond).

Heb hiermee dus afscheid genomen van de voorwaarde dat de kast van speciaal materiaal moet zijn ivm bestendigheid. Heb mijn huidige Seiko 5’je eens bekeken die toch al zo’n 8 jaar oud is, en die heeft mijn gebruik ervan toch goed weerstaan.

Oh, heb wel ‘per ongeluk’ een nieuw Seiko 5’je gekocht, deze:

Ik zal wel van deze modellen houden…
Slaat de horloge gekte nu toe ??

besmet!

De Tissot is nog wel leverbaar als ik het goed heb…

http://www.tissot.ch/?mod_collection/id_classic/fid_0037/action_preview

Hmm, je hebt gelijk, had dat menutje aan de linkse kant van het horloge compleet overgeslagen. Alleen staan hier alleen maar quarzen, volgens de juwelier is het een automaat. Zal het morgen wel zien.