Ben nu wat weekjes aan het meelezen en heb al wat oudere topics nagelezen. Fantastisch forum waar ik echt verbazingwekkend weinig afkraak topics heb gezien. Vaak wordt iemand direct op zijn plaats gezet maar hier wordt eerst getracht te helpen en daarna een tip gegeven of opbouwende kritiek. Chapeau voor deze community.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een keuze te maken. Ik wil heel erg graag een piloten horloge. Voornamelijk door mij verleden. Heb nu een stuk of 9 horloges en dit zijn allemaal Quartz designers merken ( Armani, Jacob Jensen etc).
Heb hier op het forum het eea gelezen over stowa, iwc( voor mij niet haalbaar) en nog een paar merken. Ik heb geen haast. Mijn budget ligt rond de 1000€
Bijzonder interssant hoe je, de eventuele kritiek, in de vele posts die hier zijn geweest weet samen te vatten in één zin. Die dan weer enkel een waarde-oordeel is over die posters…
Lekker eigenzinnig en origineel ontwerp, en ook nog eens van Nederlandse bodem. Daarnaast valt hij mooi binnen je budget met een nieuwprijs van 890 euro. Absolute aanrader!
Edit:
Je kan overigens ook eens naar de Alpina Fliegers kijken. Vind ik ook tof, en heb ik prima verhalen over gehoord. Wel wat minder origineel, maar ach.
Kijk anders eens naar Laco … één van de 5 oorspronkelijke producenten van de WO2 B-Uhren.
Persoonlijk zou ik een Dormund of Westerland kiezen
En … vergeet ook niet naar Damasko te kijken.
Wordt mss wat moeilijk om er eentje binnen je budget te vinden, maar dit zijn werkelijk onverslijtbare toolwatches
Met Steinhart is zeker niks mis mee … en prijs/kwaliteit niet te kloppen … maar ze missen mss een beetje een eigen ‘ziel’. Al zijn er natuurlijk wel meer merken in dit bedje ziek
Zelf ook nog een aantal Steinharts gehad en op zich heel tevreden over geweest.
Ik heb wel eens met een zeer ervaren piloot gesproken (vroeger instructeur Starfighter) en hij gaf aan dat de beste pilotenhorloges die van Sinn zijn. Dit mede omdat Hermann Sinn zelf piloot was, de afleesbaarheid is mede daarom echt geweldig.
En qua uiterlijk in dezelfde categorie, maar niet speciaal als pilotenhorloge aangemerkt: een Marcello C Pegasus. Ik heb zelf de variant met de cremekleurige wijzerplaat. Erg mooi qua afwerking en details. Een tijd terug stond er een op Uhrforum die voor zover ik weet niet verkocht is:
Alweer aardig wat leesvoer en van sommige merken heb ik echt nog nooit gehoord zoals de Marcello. De Sinn en Laco heb ik al het eea over gelezen. Erg bedankt allemaal voor de input. Morgen even met een kop koffie de horloges doornemen.
Algemeen: als je voor een piloot chrono automaat gaat is je budget krap, dan past alleen die Steinhart er in. Laat je de chrono los dan komt er veel meer binnen bereik.
Naar hoeveel moet het budget worden opgerekt? Ohjee daar gaan we. Het is niet voor niks een budget heb ik tegen mezelf gezegd. Maar als het goed is leef je maar 1x…
Valt reuze mee. Fortis horloges schrijven over het algemeen af als een malle. Dus een mooie tweedehands in 95℅ nieuwstaat moet echt wel binnen je budget lukken.