Voor echte piloten
Ja top
(heb zelf de Skyhawk ook een aantal keren gehad…veel waar voor de centen!)
@Slider_7
PPL daar heb je een hele dikke spaarpot voor nodig
iig veel succes!
Piloten dragen van alles wat horloges betreft en soms zelfs niks.
Wat vliegers dragen weet ik niet, er worden soms LE’s gemaakt
voor een bepaald onderdeel en die zijn meestal quartz.
Grt.
Laat ik voorop stellen: piloten bij de luchtmacht zijn allesbehalve militairen.
De luchtmacht is een bedrijf wat maar een streven heeft; kisten in de lucht houden. De mensen die ze vliegen, zijn binnen dat bedrijf godenzonen waarvoor niets teveel of te goed moet zijn.
Oké, ze hebben een rang. Ze hebben een militair pak aan. Ze zouden de conditieproef en fittest moeten kunnen afleggen. Daar waar infanteristen op oefening in het moeras afrotten, slapen zij in hotels want goede nachtrust.
Kekke klokjes volstaan dan, breitling - fortis - en meer van dat. Modder of vuil zien ze niet.
Majoor of generaal, bloeden doen ze allemaal. Dan komen ze bij mij. Ik doe veel zaken met piloten in het kader van bedrijfsgeneeskundige aangelegenheden en zie regelmatig wat ze om de pols hebben. Daarnaast heb ik een uitgesproken mening over wat een militair is, of iemand die een militair pak aan heeft.
Oh man, piloot worden, op een F-16 wat wilde ik dat graag, tot mijn oogarts (in het militair hospitaal waar hij o.a. Piloten keurde) op mijn dertiende “kun je vergeten kerel” riep!
Wel inmiddels drie “pilot themed” horloges in mijn collectie:
IWC Fliegerchrono
Breitling Navitimer
En last but certainly not least het bewijs dat een mooi mechanisch horloge niet persé duur hoeft te zijn een HMT White Pilot LE
Ik denk dat piloten tegenwoordig niet heel andere horloges dragen dan andere mannen met een soortgelijk salaris (hoewel het salaris van piloten steeds meer onder druk komt te staan) en prestigefunctie. Piloten kunnen onder het mom van afleesbaarheid wel wat meer opzichtige horloges dragen, volgensmij is mede hierdoor Breitling aardig geliefd (los van de geschiedenis van het merk).
Vergeet niet dat we ook Seiko dragen. En wie wil er nou in een tent slapen als er ook hotels beschikbaar zijn
Helaas nooit zelf gevlogen.
Wel parachutesprongen uit de Pilatus Porter gemaakt.
Misschien ook wel een heel klein beetje vliegen of in ieder geval het gevoel dat je vliegt.
Ik had genoeg aan een oude Seiko. Je weet niet altijd hoe en waar je terechtkomt en heb al eens een aardappelveld omgeploegd toen de parachute teveel wind pakte.
Eh… Is dat nou echt een rip off van de Nautilus?
Even on-topic… Een piloot of coureur heeft natuurlijk functioneel gezien geen horloge nodig. Niet voor navigatie, niet voor het berekenen van vluchttijden / rijtijd en brandstof verbruik en zeer zeker niet voor het bijhouden van de tijd.
Tenzij je in echt oude hokken vliegt of rijdt, natuurlijk. Dus zijn de relevante mensen voor de vraag van OP volgens mij alleen hobbyisten.
Ikzelf wil de Glycine nog wel eens hebben die @peaceloveandpitbulls aandraagt, of nog liever de oude generatie wijzers. Dat zou een pilotenhorloge moeten zijn, maar wel 200m WR en een ontstellend coole GMT. Maar vliegen interesseert mij maar matigjes.
met die hoogtevrees van jou snap ik dat
jij komt niet verder dan vliegen in je bier
Vreemd fenomeen: Ik heb in een oud jaren 40 fokkertje gezeten wat op de kop vloog bij Lelystad, en geen spoor van hoogtevrees. Werkt blijkbaar alleen als ik op een gebouw/berg/antenne of iets anders sta wat aan de grond is bevestigd.
Maar na twee lauwe pilsjes zie ik ze vliegen ja.
Ja hoogste tijd alweer Maar nu wel een wat goedkopere hap er bij als het even kan want er komt een Seaforth aan
Dönertje dan maar?
Want inderdaad, die rare echoput was een rib uit m’n lijf. En een discussie met m’n lieftallige eega. Niet om het geld. Het was alleen de verkeerde avond om te vertellen wat een fantastische ree-rug met koffieserviesje achteraf ik had gehad.
Trouwens, ik hoop een zwarte bezel, niet de stalen?
Ik vond het een puike tip van @Honey_Badger
Ah iets als ‘waarom neem je mij niet romantisch mee uit eten en ga je met een horloge mafklapper zitten schransen’ …?
Hier ook gewoon een Seiko hoor. SNDA57P1 op een mooie grijze zulu met zwarte links. Lumen is top voor 's nachts.
Hier vlieg ik al jaren mee en heeft me nog nooit in de steek gelaten. In de kisten tegenwoordig allemaal gps klokken. Dus heeft een horloge daar weinig tot geen functie. Gebruik hem wel voor het precies op tijd starten van onze briefings en debriefings.
Heb ook een Hamilton khaki x wind met inscriptie van mijn militaire wing met callsign. Maar draag deze enkel als dresser. Als militair vlieger beweeg je meer in de cockpit en vind het zonde om deze te beschadigen.
Zie ook veel collega’s met g shocks etc.
Mochten mensen nog hun vlieger dromen waar willen maken dan kan dat heel goed op Lelystad. Bij air combat europe. Check Facebook.