Pimp my watch ! Xtreme make over

wat kun je doen met een suf Seiko 5-je, je kan hem natuurlijk pimpen.
Nu is bling bling niet echt mijn ding, maaar het is natuurlijk wel leuk om te maken, en om eerlijk te zijn vind ik het resultaat wel gaaf geworden.

eerst een foto van hoe hij was voor de Xtreme make over :

Als ontwerper heb ik een spuit diploma gehaald, dit in verband met het spuiten van prototypes en show modellen. Dus de wijzerplaat heb ik een lichte structuur metallic lak gespoten.
Daarna heb ik bij een speciaal zaak swarovski kritallen gekocht en die in plaats van de indexen gemonteerd.

hier het resultaat op een leren band :

en hier het resultaat op een stalen band :

(tu) … maar hij is imho mooier op een lederen band.

Gaat die goudkleur na verloop van tijd niet lossen ?

chique hoor, niet helemaal mijn ding, maar wel tof gedaan

Marc-B1 Schreef:

… maar hij is imho mooier op een lederen band.

Gaat die goudkleur na verloop van tijd niet lossen
?

welke goudkleur ?
bedoel je de wijzerplaat ? nee die is geschuurd, bewerkt en vervolgens gespoten, dat moet dus blijven zitten.

Stefanmol Schreef:

chique hoor, niet helemaal mijn ding, maar wel tof
gedaan

ja ik vond hem dus geweldig geworden, het is dus ook niet mijn smaak eigenlijk, dit is mijn smaak :

Oops - ik dacht dat je de kast zelf ook “gespoten” had :smiley:
Op de foto’s leek het zo ( enfin, op mijn laptop…)
Anyway, leuk gedaan.

Dat is nog eens een idee (tu)

Ik zou het zelf niet snel dragen maar het resultaat mag er zeker zijn. Ziet er heel netjes uit.

Post je deze ook op het Seiko en Citizen forum ? They will love it !!!

Heel mooi gedaan zeg. Bling bling is ook niet echt mijn ding, maar het staat 'm wel leuk zo, vooral met die sprankelwijzerplaat. Komen er nog meer projecten zoals dit denk je?

het is zeker een van de meest rigoureuze mods die ik hier tot nu toe heb gezien. Heel knap gemaakt

Ook niet helemaal mijn smaak, maar zeker knap gedaan, erg creatief en origineel (tu)

Ben je de sekondewijzer onderweg kwijt geraakt? :smiley:

Groet,
Paul

Paul K Schreef:

Ook niet helemaal mijn smaak, maar zeker knap
gedaan, erg creatief en origineel

Ben je de sekondewijzer onderweg kwijt geraakt?

Groet,
Paul

Paul, door de dikte van de kristallen past de seconde wijzer er niet meer op, de urenwijzer heb ik al iets naar boven moeten buigen.

Wel leuk om zo bezig te zijn met horloges. Het resultaat is bijzonder, maar ook bijzonder niet mijn smaak.

Kijk zowel de onderste als de bovenste vallen qua merk helemaal bij mij in de smaak!

Groet,

Guus