Pin and collar Sarb025 - hulp gevraagd

Ik schaam me bijna om dit topic te moeten openen, omdat ik al talloze bandjes heb gewisseld en op maat gemaakt. Inclusief een Sarb033.
Ik krijg echter met geen mogelijkheid de schakel van mijn Sarb025 vast waardoor ik sporadisch begin te twijfelen :exploding_head:.

Uur bezig geweest, maar ik krijg de collar simpelweg niet in de middenschakel. Door de buitenste schakels valt hij zo heen. Heb 3 collars geprobeerd, beide kanten van de schakel, collars omgedraaid… nope. Terwijl hij er toch echt uit is gekomen.

Net ook geprobeerd om de collar via de buitenste schakels erin te slaan met de pin mee, maar ook geen succes.

Heb net ook al filmpjes gekeken van de Sarb033, maar zo makkelijk als de collars daar in de middenschakel gaan, is hier niet.

Heeft iemand toevallig een gouden tip? Heb het ook al met een tandenstokertje geprobeerd maar ook niets…

Vast bedankt voor het meedenken! Vanavond nieuwe poging

1 like

Kun je dit niet beter in paars, techniek zetten?

de collar kan maar op 1 manier in de middenschakel en moet daar dan makkelijk invallen, aan de andere kant kan enkel de pin erdoor, wellicht even omgekeerd houden?

Dat dacht ik inderdaad ook, eigenlijk alles variaties geprobeerd zonder succes… Frustrerend klusje

dit is er voor, maar ja daar heb je nu niks aan natuurlijk…

edit

dit al gezien:

https://www.watchprosite.com/seiko/how-to-resize-a-grand-seiko-5-link-bracelet-sbga011--pin-collar-type/876.1161956.9142976/