Was mijn nood oplossing ook. Heb het wel eens gedaan met een dremel slijpschijfje. Super concentratie vereist, maar ging goed.
Het betreft een originele Omega band en wegslijpen is het me om die reden niet waard.
Ik heb een vaste hand maar denk overigens niet dat ik het aan zou durven.
Die pinnen zijn aan een kant wat gekarteld zodat het vast blijft zitten. Aan die zijde moet de pen er uit, dus eruit door op de niet gekartelde/ licht afgeknepen zijde te tikken met een hiervoor bedoeld pennetje met hamer met kunststof kop.
Dank je Hans.
Soms zijn de pinnen gelijmd met locktite deze kan je los krijgen door te dompelen in warm water.
Helaas, niks werkt.
Nu ik even iets beter kijk lijkt het pinnetje ook korter te zijn dan de andere en is uitgedijd. Voor het gemak heb ik even een schets gemaakt van hoe ik denk dat het er van binnen uitziet:
Dat wordt een bezoek aan de juwelier denk ik.
Heb je een goede, niet verende, ondergrond wasr je je horlogeband op rust als je de pin eruit pobeerd te tikken?. bijvoorbeeld een bankschroef.
Kan misschien helpen.
Lastig inderdaad. Of uit laten boren met heel klein boordje. Of is dat een te wild plan?
Misschien hoeft alleen die bredere kop van de pin door geboord worden?
Yes! Op de tafel en zelfs direct op de vloer.
Voor mijzelf is dat iets te wild. Daar heb ik overigens niet het juiste materiaal voor.
Ik heb even een bericht gestuurd naar de verkoper. Wellicht dat zij nog kunnen adviseren of bemiddelen.
Laat nog even weten hier, ben benieuwd.
Ik zou naar een horlogemaker gaan ipv een juwelier. Die zijn over het algemeen niet heel bedreven in het zonder collateral damage klaren van dit soort klussen.
Goede tip! Ik heb er eentje gevonden in de buurt die ik morgen even ga bellen.
Helder zo, ja dan is dat geen pin die eruit kan, dat is idd vaker met de laatste schakel die aan de sluiting zit. De juwelier zal of de microverstelling verstellen of aan de andere kant een schakel weghalen vermoed ik.
Dus eigenlik denk ik dat de keuze aan jou is wat je wilt, of aan de andere kant maar ik snap wat je zegt en dat zou ik ook niet prettig vinden. Dan de microverstelling en de krasjes voor lief nemen.
Maar het kan geen kwaad om de juwelier eens te vragen of die een oplossing heeft.
Hoe dan ook veel succes en hopelijk een tevreden resultaat.
Ik heb alleen het vermoeden dat dit oorspronkelijk niet zo was.
Bij een vorige Omega band kon ik dezelfde pin namelijk wel relatief eenvoudig verwijderen.
Gezien de sporen op de schakels lijkt het erop dat iemand voor mij ook al een poging heeft gewaagd de pin te verwijderen en het nu daardoor (waarschijnlijk) die tapse vorm heeft gekregen.
Ik houd jullie op de hoogte!
Ja, ik ben wel benieuwd zeker nu je eerder eenzelfde band hebt gehad waar dat wel ging.
Ik pas even je titel aan wellicht herkent iemand dit van deze band.