Dacht niet dat ik er dat extra bij moest zeggen . Natuurlijk een juwelier die dat merk voert. Die weet hopelijk raad!
Ik zou proberen een screw down bracelet pin van die maat te bemachtigen. Dat is ook cosmetisch de beste oplossing.
Gepruts met lijm en locT vind ik ā¦
Dat is weer echt een tip van de vakman Het is me op knutselkonings manier geluk om een stuk te āāontrondenāā en dat deel ging moeilijk weer in het gaatje. (Heel goed dus)
Bij het terugplaatsen zag ik gelukkig op tijd precies wat jij zegt AndrĆ©, dat als ik daar veel kraht op zou zetten dat dat misschien geen goed idee zou zijn. Ik kon het er met een tang inknijpen met alleen kracht āāop het metaalāā.
Missie geslaagd, de pin zit heel vast
@LUWE daar dacht ik uiteraard aan, maar wie verkoopt Chanel ?
En anders wat @drex zegt, dan kunnen ze je niet helpen.
Of erger, je valt ten prooi aan iemand die er wel ff een pinnetje in ramt
Zo snel?! Hoe dan?
Loctite wordt tegenwoordig in veel high-tech machines gebruikt. Mits goed voorbehandeld en het juiste type is dit prachtig spul.
Paar tikken met de hamer erop, of ff de pin met een tank ruw maken.
Eens
Ik heb screw down bracelet pins, gebruik geen LocT en er is nog nooit iets los gekomen. De juiste schroevendraaier en de juiste torq is genoeg naar mijn ervaring.
Pinnetje vastgeplakt met plakband op een stuk hard staal.
Platte brede schroevendraaier op het āāverdikteāā stuk gezet. Tikje met hamer op schroevendraaier.
Passen of het pinnetje er nu in ging. Dat ging niet meer zonder gereedschap.
Tangetje gepakt waarmee ik hem er wel in kon drukken.
Klaar
De hamer werkt altijd. Goed geregeld.
Ik vraag me af of zulke dunne pinnetjes ook nog screw-down kunnen zijn
Mocht je voor de extra zekerheid willen gaan, mits je hem er nog uit krijgt, kan je hem aan beide kanten vervormen zodat die op 2 plekken vast geklemd zit.
Ha! Geweldig! Maar goed, het blijft een fictieprincipe oplossing. Ik hoop dat het blijft zitten
Het was oorspronkelijk ook aan ƩƩn kant.
Als de verdikking aan beide kanten zit is het ook extra moeilijk om hem door alle 3 de gaten te krijgen.
Ik heb alle vertouwen dat dit blijft zitten
Ik ook. Keramische kasten houden niet zo van stuiteren.
Het heeft niet anders (dan met frictie) gezeten volgens mij. (Maar idd niet met het beste resultaat)
Locktite geen ervaring meeā¦maar zal zeker kunnenā¦
Ik heb het ook voorgehadā¦bij het uitdoen van mijn jasā¦breitling viel een halve meterā¦pinnetje zat in de mouwā¦met een naald ietsie van een druppelā¦ajaā¦uurwerk geen probleemā¦laten checkenā¦alles okeā¦
āIt aināt stupid if it worksā
Als die pin er met voldoende moeite in ging zal het wel weer ff goed zitten. Zou periodiek wel even checken, want blijkbaar komt er voldoende kracht op om 'm los te wrikken.
De zogenaamde keurled pins zijn gewoon te koop in allerlei maten. Amazon? Boley? Er zullen nog vel mer websites zijn. Je zou ook eens bij een goede horlogemaker binnen kunnen lopen, grote kans dat hij ze heeft liggen. Ik heb ze ook wel en wil ja graag helpen maar ik woon een beetje ver weg (325km ten oosten van Utrecht:-)