Pionier Hawaii Diamonds Skeleton Automatics

Graag wil ervaringen weten de Pionier Hawaii Diamonds Skeleton Automatics, Dit horloge valt erg vaak stil, ondanks dat ik deze dag en nacht om hebt, ook tijdens mijn werk. Hij is al 4 maal terug gestuurd naar Wacht2day en komen telkens met het verhaal, horloge loopt hier.
Maar langer dan 3 dagen achter elkaar loopt de klok niet!! wie heeft hier meer ervaringen mee??
Heb een goeie imitatie Breitling die loopt veel langer.

Hoer lang moet een automaat blijven lopen alvorens stil te staan??

Bijvoorbaat dank.
JC

Heb geen ervaring met pionier en met fake, ik denk ook niet dat je hier iemand zult vindenā€¦
Overigens is het niet toegestaan op dit forum om het over nep merk horloges te hebbenā€¦

Klopt maar de vraag gaat over de Pionier en das geen nep maar een ā€œmerkā€.

@Bicho17 Ik heb geen idee welk uurwerk erin zit maar normaal zou een gedragen automaat die volledig is opgewonden toch minimaal 32 uur moeten lopen. Maximaal schat ik het op 38 tot 42 uur.

En verder zou ik een mail sturen naar Pionier zelf en vragen of zij je kunnen/willen helpen.
Verder denk ik niet dat je hier veel Pionier bezitters zult treffen die je meer kunnen vertellen.

Pionier is niet bepaald een goed merk. Chinees plakmerk noemt men dat hier. Als je een automaten horloge dag en nacht draait zou deze gewoon altijd moeten lopen.
Meestel is er ook bij dit soort merken wel sprake van een minimale gangreserve van ruim een dagā€¦

Op dit soort problemen is er maar Ć©Ć©n oplossing: Seiko :wink:

2 likes

Ik ken niet veel Seiko skeletons (gelukkig)
Ze zijn er wel, dat weet ikā€¦

Tissot squelette! :heart_eyes:

Ts haalt een fake als vergelijk aan en daar reageer ik opā€¦
Voor de rest heb ik mi. netjes antwoord gegevenā€¦

2 likes

Dan mag hij niet stilvallen.
Als je hem af doet moet hij nog minstens 24 uur blijven lopen.

Hangt ook wel af of ie beetje actief is. Er zijn mensen die te weinig bewegen voor een automaat.
Maar dat extreme gevallen van ziekte etc.

Bij een gemiddelde persoon moet ie na een dag idd wel minstens een etmaal door kunnen. Zelfs die goedkope Chinese uurwerken zijn er op ontworpen. Of ze ook goed in elkaar zitten en dat halen is een tweede.

Staat ie misschien toevallig altijd op een bepaald tijdvak stil? Bijvoorbeeld altijd precies om 8:23 ofzo? Dan kan het zijn dat ie ergens blijft hangen.

1 like

Dat had ik precies hetzelfde. Op mijn werk altijd gedragen, stond ā€˜ie gewoon snel stil.

Sinds ik een andere baan heb -eerst was ik ambtenaar- is het probleem verholpen. Kan ook door de schoenen van antiloopleer zijn geweest die ik toen droeg.

Alle gekheid op een stokje: wat jij beschrijft is niet zoals het hoort, zeker niet als je hem continu draagt. Kun je in de handleiding -if any- ook iets vinden of je hem met hand op kunt draaien?

2 likes

Je moet er blijkbaar geluk mee hebbenā€¦ https://forums.watchuseek.com/f72/just-got-1910154.html#/topics/1910154?page=1

:joy::joy: ik ga stukā€¦ je was ambtenaar en je bewoog te weinig voor een automaat. Nu baal ik nog meer van het belasting betalen

6 likes