Piton omdraaien?

Ik loop tegen het volgende aan, de piton zit 180 graden gedraaid tov origineel. Ik het met behulp van het partnr een vervangende balans gevonden bij cousins uk, nu blijkt dus bij het plaatsen dat de piton die driehoekig is gespiegeld zit tov van de houder en dus niet past.

De piton zit op zijn plaats door middel van een klein wigje? Kan je deze verwijderen en dan de houder omdraaien en terug plaatsen?

In principe wel, het gat is recht en de borgpen is conisch. Vraag me wel af of je de oude borgpen terug kan plaatsen of dat je een nieuwe (langere) moet zetten en afknippen.

Oké zal eens kijken hoe dik die pin is om nieuwe te kopen voor de zekerheid. Wel heel irritant want partnr komt overeen dus erg vreemd.

1 like

Je kan ook cousins eens mailen of dit niet per ongeluk een assemblage fout is.

1 like

Ja ga ik ook doen maar moet nog even goede foto’s maken.

1 like

Over welk kaliber hebben we het hier?

Het is de balance complete voor een seiko 5722B uurwerk en partnr 310430

Alle voorraad die ze hebben met dit partnr heeft deze fout helaas.

1 like

Maar geven ze wel toe dat het een fout is en je een vervangende krijgt als ze binnen zijn?

Nee heb 25% terug gekregen van mijn aankoop want gaat niet vervangen worden.

1 like

Vreemde gang van zaken…

1 like

Mee eens maar ga proberen nu het zelf te fixen.

1 like

Cousins is altijd een drama voor retouren, willen niets terug omdat hun “leverancier” dat niet accepteert.
Als een van de voorbeelden bij mij: een keer gehad bij een onderdeel dat verroest aankwam bij mij. Was geen enkele coulance or retour geld mogelijk.

Ook geen direct telefoon nummer meer, maar alles vis de website. Maar ja, ze hebben een enorm diep assortiment dus soms ontkom je er niet om daar te bestellen.

4 likes

Is me gelukt de piton te draaien en hier foto die het probleem laat zien

Boven is origineel onder was foutief vanuit cousins.

4 likes

Is die van Cousins een gebruikte? Hij ziet er veel slechter uit dan het origineel

1 like

Nee dat het niet en is volledig het licht, net nog gekeken want je bracht me aan het twijfelen hahaha maar nee hij is nieuw, maar het is geen seiko balans denk ik maar aftermarket want het zal niet in een seiko verpakking. Zijn verder wel gewoon identiek dus geen idee wie het exact gemaakt heeft als het maar werkt. :grimacing:

Ik zie wel dat de eind curve misschien wat aangepast moet worden want die lijkt wijder te zijn hier dan op origineel maar dat komt goed.

Ik ben bang dat Cousins ook een deel van zijn assortiment in China koopt. Dat is niet erg, als je maar te horen krijgt dat het geen origineel onderdeel is.

Nee klopt maar dit stond onder de onderdelen van de fabrikant dus dan moeten ze dat inderdaad zoals je zegt duidelijk aangeven dat het geen origineel seiko onderdeel is.