Plaatjes van een nieuwkomer

Toen ik mijzelf onlangs introduceerde met een Verhaaltje van een nieuwkomer, verzochten meerdere forumleden om wat foto’s te plaatsen.
Welnu, hierbij het grootste deel van mijn nogal rommelige collectie, tegenwoordig ook wel eclectische verzameling genoemd. Mijn verhaaltje ging over wisselende interesse, zeer gematigde kennis en over onlogische aankopen. En vooral over onvoldoende inzicht in deze materie. Maar, de langere tijd waarin en ander plaatvond heeft toch wat opgeleverd. Zie mijn thans favoriete IWC Mark XII en Omega Speedmaster.
Het grootste deel kocht ik tweedehands. Nieuw onder meer de Rolex, IWC, Omega en ooit als eerste de Roamer (1961 of 62). Vanwege reparatie ontbreken de Bulova Accutron Spaceview en de Hamilton Pacer (elektrisch/mechanisch). Vreemd vind ik een 18-karaats gouden Scully, toch niet echt een waardevol merk, en een tot polshorloge omgebouwd zilveren zakhorloge.
Het grootste deel heb ik daadwerkelijk gedragen, zelfs de achteruitlopende Bulgar Time.
Ik hoop dat u mijn visuele bijdrage kunt waarderen.
Vriendelijke groet, van Robertus

48 likes

Dat is een hele mooie eclectische verzameling zeg :+1:t2:

Waanzinnig leuke collectie

1 like

Erg leuk spul inderdaad, van alles wat.

Die Richard en Pontiac​:heart_eyes: Owja, welkom trouwens​:yum::+1::+1:

Wat een gave verzameling zeg! Ik vind het stuk voor stuk waanzinnig interessante horloges. Je hebt ze erg zakelijk gefotografeerd, maar dat vind ik fijn, want ze zijn daardoor goed te bekijken. :+1:

Mooie verzameling, aantal pareltjes!

Een bijzonder brede verzameling. Leuke exoten zitten er tussen :+1:.

Ik zou rommelige collectie graag veranderen in uitgebreid en bijzonder.
Leuke collectie hoor.
Welkom hier.

Wow! Prachtige en veelzijdige collectie man!

Mijn beste,

Zó zó, ziet er grandioos uit!!
Een getalenteerde collectie horlogerie.
Mijn complimenten!!
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Wat een nette verzameling …
Die rolex :+1::+1::+1:

Interessante horloge verzameling, mooi!

Wat een collectie :+1:

Leuke intro en lekker diverse collectie!

Leuke collectie met een hoop afwisseling. De zwarte Benrus met 24 uurs aanduiding vind ik wel leuk. Wat is de diameter daarvan? 35-36 mm?

Welkom hier :+1:t2:

De diameter is 34 mm.
Dit horloge kocht ik bijna 30 jaar geleden in Vietnam bij een vrouw die diverse Amerikaanse spullen had. Horloge’s vulpennen en aanstekers.
Van de aanstekers toonde zij mij waaraan je kan zien of zij echt van het leger waren, of dat ze waren geimporteerd.
Echter, over de ook afgebeelde Bulova die ik bij haar kocht, heb ik wel twijfels.
Zie mijn Topic ‘Vietnam’.

2 likes

Mooie verzameling hoor :+1:

Zag er één te koop staan in het blauwe deel. Die heeft wel een andere caseback. Maar dat zou ook best kunnen horen.
Het is in ieder geval een horloge met voor jou een leuke herinnering dus ik zou hem sowieso lekker blijven dragen.