Plaatjes van mijn nieuwe trots: de Damasko DA36 (pas op: hoop foto's)

Een kei van een klokje. 40mm gehard stalen kast, saffier venster, anti-magnetisch (voor mijn werk kom in nog weleens in de buurt van grote motoren, mag-drive koppelingen en dat soort spul dus dit was voor mij van belang toen ik op zoek was naar een horloge dat ik zonder zorgen tijdens het werk kon dragen), dag/datum en een geinige knalgele secondewijzer.

Groet
Mark

om heel eerlijk te zijn,…,uhhmmm,

Ik vind hem super!

het is voor mij een onbekend merk , maar het oogt zeker niet verkeerd. (tu)
ook geinig de foto met lange sluitertijd

Ik vind hem erg mooi, wat is de diameter?

Ruud

40mm

Mooi, maar kan het niet nalaten te vragen of er een verband is met Sinn… deze er wel heel erg veel op…

Sinn had vroeger een samenwerkingsverband met Damasko. Zij maakte de kasten voor Sinn.
Zijn op een vervelende manier uit elkaar gegaan. Kastontwerpen zijn vrijwel hetzelfde gebleven.

Vind het trouwens wel enigszins triest hoe Konrad Damasko Sinn probeert te kleineren…

Ik moet eerlijk zeggen dat de afwerking mij positief heeft verbaasd. En die plaats van de datum vind ik leuk afwijkend. Gefeliciteerd!

Ziet er mooi uit, vooral de positie van de dag/datum vind ik mooi.

Mij ook… zoals gezegd: dit is wel een hele hoop horloge voor onder 600 EU…
Groet
Mark

Mooie klok, Mark. Ik vind met name de matte, geborstelde finish erg mooi. En de positie van de dag-datum aanduiding maakt hem bijzonder. Veel draagplezier!

Heel mooi! Ik vind die kleine Duitse merken meestal toch geweldig. Deze ook. Hij heeft als ik het goed heb dezelfde kast als mijn Sinn 856.

Een fraai horloge, hoor. Foto 6 is erg geslaagd.(tu)

Veel plezier ermee.

Groet, Mark

Niet helemaal dezelfde kast, die van Damasko is ijsgehard dus redelijk krasvast.
De 656 is niet getegimenteerd (eenzelfde principe wat Sinn gebruikt) de 756 (chrono) en 856 (GMT) wel.