Vandaag is mijn plakhorloge (Pierre Bonnet) officieel gestopt met functioneren.
Hij stopt met lopen na enkele uren dragen om de pols (circa 4 uur), waarna ik hem weer aan moet zwengelen en vervolgens weer enkele uren loopt. Ik heb het horloge laatst nog teruggestuurd naar Italië met deze klacht (binnen garantie), maar ze lijken niks aangepast te hebben (zat ook geen rep.bon bij ofzo). Inmiddels is de garantie verlopen en heb ik niet meer veel zin om weer bijna 20 Euro aan verzendkosten uit te geven om het ding naar Italië op te sturen…
Het eerste, maar ook het laatste plakhorloge… Toch jammer van die 350 Euro.
Misschien laat ik hem ooit nog eens maken, maar nu heb ik het geld hard nodig voor mijn nieuwe project: een Tudor Pelagos.
Afhankelijk van wel uurwerk er in zit, zou je kunnen proberen een los uurwerk te scoren en dat er voor in de plaats stoppen. Maar kost weer geld, en ik vraag me af of dat het waard is. Laten repareren is bijna altijd duurder dan een los uurwerk bij dit soort horloges, zeker ook omdat onderdelen vrijwel niet te verkrijgen zijn.
Verder niet onaardig bedoeld richting TS, maar begrijp niet dat mensen zoveel geld uitgeven voor een prul dat twee tientjes kost om te maken en als je geluk hebt een jaar of twee blijft lopen.8-):S Voor 350 Euro heb je echt een goed Zwitsers quartzhorloge of een mooie Citizen of Seiko automaat. Zo’n horloge gaat gemakkelijk 25 jaar mee en daarna verkoop je 't hier op het forum nog door voor 100 Euro.
dreski Schreef:
Rene66 Schreef:
Och, op zich hoeven plakhorloges niet slecht te
zijn, zo is volgens mij Prisma ook een
plakmerk.
Dat zie ik toch iets anders. Prisma is een
gerenormeerd merk dat haar horloges in Azie laat
maken. Garantie en service is prima geregeld.
Heel iets anders als die pierre huppeldepup
horloges waar je veel te veel voor betaald. 350
euro is echt zonde.
Tuurlijk, meeste mensen. Me 2, maar die kostte
geen 350 Euro!
Martin84 Schreef:
Ik denk dat bijna iedereen hier wel een
plakmerk
heeft of heeft gehad. Including me;)
Ik heb hem trouwens nog steeds en hij doet
het
nog
steeds goed.
Grt, Martin
Nee dat niet inderdaad.
Tja, ze zien er leuk uit, waardoor het een goeie prijs/kwaliteit lijkt te hebben. Alleen zit het met de kwaliteit(scontrole) helaas niet altijd helemaal lekker.
Er zijn meer mensen die er door worden aangetrokken om de portmonnee te treken.
Gewoon een o.h.b. laten uitvoeren.
Wanneer het door een goeie horlogemaker
wordt uitgevoerd gaat het weer jaren mee.
Kosten ca. 75,- tot 100,- Euries.
Nu gaat het toch maar verstoffen in de linkersokkenla.
Vanuit de duurzaamheidsgedachte is daar iets voor te zeggen. Eerst proberen te repareren, niet meteen weggooien.
Maar gevoelsmatig zeg ik, ga in godsnaam niet nog meer geld uitgeven aan zo’n plakding. Want voor die € 75 - 100 koop je bijvoorbeeld ook een nieuwe Seiko 5 automaat. En dan heb je een horloge dat kwalitatief een stuk beter en qua techniek een stuk interessanter je plakhorloge überhaubt ooit was. Anyway, just a thought.
Vanuit de duurzaamheidsgedachte is daar iets voor
te zeggen. Eerst proberen te repareren, niet
meteen weggooien.
Maar gevoelsmatig zeg ik, ga in godsnaam niet nog
meer geld uitgeven aan zo’n plakding. Want voor
die € 75 - 100 koop je bijvoorbeeld ook een nieuwe
Seiko 5 automaat. En dan heb je een horloge dat
kwalitatief een stuk beter en qua techniek een
stuk interessanter je plakhorloge überhaubt ooit
was. Anyway, just a thought.
kwa kwaliteit ben ik met je eens, maar kwa techniek niet. voor de paar tientjes heb je best aparte klokjes. ik had n karoussel voor 40 e. n tourbillon voor 200.
kwa kwaliteit ben ik met je eens, maar kwa
techniek niet. voor de paar tientjes heb je best
aparte klokjes. ik had n karoussel voor 40 e. n
tourbillon voor 200.
Misschien een beetje off-topic, maar voor 200,- een tourbillion… Dat is echt goedkoop!
Je ziet vaak goedkope “tourbillion” horloges die alleen een open-hart hebben, maar een ‘echte’ zie je niet zo snel.
Eens. Die bijzondere klokken zijn misschien met goed zoeken wel te vinden. Maar 99% van wat de juwelier aan plakklokken (leuk woord:D) verkoopt bestaat uit een goedkoop quartzwerkje met cheap-ass parts en kast. De band ziet er dan soms nog het best uit. Verder is het groot en glimt het je tegemoet. Ja en dat verkoopt kennelijk goed.
marnix.moed Schreef:
tourbillon voor 200.
Eens; die bijzondere klokken zijn misschien met goed zoeken wel te vinden. Maar 99 procent van wat de juwelier aan plakklokken (leuk woord:D) verkoopt bestaat uit een goedkoop quartzwerkje met cheap-ass parts en kast. Soms ziet de band er nog wel aardig uit en voor de rest is het groot en glimt het je tegemoet. Ja en dat verkoopt dus kennelijk goed.
marnix.moed Schreef:
tourbillon voor 200.