Ik ga het niet helemaal lezen als je het niet erg vind, het zal wel zo zijn. Maar ga je die moeite nemen voor 100 tot 200 euro? Ik denk dat je kosten om je gelijk te halen al zo snel een veelvoud zijn van wat je hebt betaald dat zo’n regel een wassen neus is.
Hallo Tjerk,
Ik wil m’n reactie nog wel even verduidelijken:
In het algemeen heb je gelijk dat de wettelijke regels steeds meer ten gunste van de consument worden aangescherpt.
In dít geval vind ik jouw reactie “te kort door de bocht” omdat het horloge dat Jobo heeft gekocht nog helemaal niet kapot is o.i.d. Puur vanwege het feit dat het nu een plakmerk blijkt te zijn en er geadverteerd wordt met een hele hoge adviesprijs, wil niet zeggen dat je het horloge nu gewoon kunt terugsturen en geld terugkrijgen. Lees de advertenties waarin de `plakkers´ worden aangeboden maar eens goed door: veel opgeklopte verhalen, maar over het algemeen staan er geen onwaarheden. “Slim” zakendoen?!
En om nog met een wijsheid te besluiten: Recht hebben betekent nog geen recht krijgen… Die 100 euro is de (juridische) moeite niet waard.
Case closed?
KJ
Dank mannen.
ik ben wat minder pessimistisch dan jullie.
Dit soort handelaren kunnen geen negatieve berichten op het net gebruiken.
Over het algemneen doen ze niet zo moeilijk. Je hebt tenslotte het recht je binnen 7 dagen te bedenken.
Voor het overige, inderdaad, Yep. case closed.
Beste mensen,
Bedankt voor alle informatie en in die zin ook “steunbetuigingen”. Ik ga de club netjes aanschrijven en hopen dat ik het geld terug kan krijgen en zo niet, dan was dit in ieder geval een wijze les voor € 189,00, eigenlijk geen geld toch voor een stukje levenswijsheid.
Jobo,
Ach, en anders heb je toch een leuk en mooi mechanisch horloge voor een lage prijs. Die Chinezen maken tegenwoordig ook best aardige uurwerken, hoor. Daar moet je toch wel 2 jaar plezier van hebben!
Succes in ieder geval.
Ja, in de juristerij kennen we nog twee leuke:
"wie pleit om een koe , legt er één op toe "
“waar er twee ruilen , moet er één huilen”
(Prof. mr. D.)
Als ik het allemaal lees snap ik het niet helemaal meer, iedereen denkt een mening te hebben over plakmerken. Plakmerk houd niet in slechte kwaliteit, of alle horloges die hetzelfde uurwerk hebben ( dan zou alles met een 7750 uurwerk plakmerk zijn, dus ook de IWC Portugieser chronograaf) dat is dus niet waar. Het idee achterplakmerken stamt uit de jaren 60. Toen zaten er grote horloge fabrikanten in zwitserland, die bepaalde modellen maakten en die verkochten aan merken die er vervolgens hun merkje op plakten. Zo heeft iedereen wel ergens een oude mechanisch zwitsers horloge liggen van zijn vader of opa met een merk wat geen juwelier kent. Zo had je vooral Prisma en olympic die plak horloges maakten. Maar ook vele onbekende namen, zo heb ik zelf er meerdere liggen idd van prisma en olympic, maar ook van bijv. Livano daar zit echter wel een ebauche SA mechanisch uurwerk in met handopwinding, echt een mooi ding. ( leuk voor mensen die weining te besteden hebben en wel gek zijn op horloges, koop voor 25 a 50 euro zon handopwind horloge via marktplaats ofzo,…ze zijn gewoon goed en komen vaak uit rond 1950 1960. Dus een mooi oud zwitsers horloge voor een leuke prijs.
De lijst van zogenaamde " plakmerken" die ik hier op het forum vind, dat zijn vooral oplichters die chinese troep verkopen als ware het top horloges,…daar geef ik dus geen cent voor. Maar de echte plakmerken zijn dus her kopen waard.
Ow ja leuke ontdekking de kwarts horloges van Nivrel ( toch een gerenommeerd merk) worden ook door bijvoorbeeld het goedkopere Garonne de Luxe verkocht ( een plakmerk dus, zowel voor nivrel als voor Garonne!!! )
Hallo, allereerst mijn complimenten over dit forum!! Ik vind het erg handig, leerzaam en vooral interessant, desalniettemin heb ik wel nog een kleine suggestie.
Ik vind het op zich wel goed dat jullie mensen willen laten inzien welke horloges geld waard zijn en welke niet, maar ikzelf heb heel veel ervaring met Roebelin & Graef en ik kan niets anders zeggen dan dat het een topmerk is.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41XGnP4z94L.SL500_AA240.jpg Dit is een van mijn lievelings horloges waaraan ik nog nooit problemen, defecten of klachten heb gehad. Veel personen uit mijn kennissenkring hebben ook ervaringen met Roebelin & Graef en zij kunnen ook niks anders zeggen dan dat het een van de beste horloges is die ze ooit hebben gehad. Daarbij komt ook nog dat ik, na enig opzoekwerk, te weten ben gekomen dat dit merk niet uit china geïnporteerd wordt. Ik wil jullie dus met klem vragen dit merk uit het lijstje van ‘plakmerken’ te verwijderen. Hartelijk dank.
Ik voel een eindeloze discussie opkomen. Volgens mij hebben persoonlijke ervarigen en of iets wel of niet uit China komt niets met de criteria voor een plakmerk te maken.
zinvol ook, om een 3 jaar oude discussie op te rakelen.
Mijn collega heeft er een gekocht die was na twee maanden stuk. Toeval of rotzooi?
Waar valt Alpha eigenlijk onder?
gr Ron
bikerplus Schreef:
Waar valt Alpha eigenlijk onder?
gr Ron
Een topmerk. Geen plakker…
Dat dacht ik al :)-D
Zit nu in Chiang Mai (Thailand) je zou eens moeten zien wat daar aan ‘rotzooi’ horloges word aangeboden!
Genesis
Is roamer eigenlijk een plakmerk of niet?
Nee
Die plakmerken zijn zonde van het geld.
Beter een ‘echt’ horloge aanschaffen.
Ben je het forum achterstevoren aan het lezen? Dit is al het derde topic wat meer dan tien jaar stil was waar ineens een reactie op komt. Geen kritiek hoor, ik ben vooral verbaasd hoe je op al die oude topics stuit ineens
Ik zie het!
Dank voor je uitleg anon! Een hoop tekst, maar wat een informatie!