Plan: Rolex 1601 uit geboortejaar

Hoezo als ik vragen mag?

1 like

Bijna wel, en dat doe ik dan ook meestal. Gaat ook nogal eens wat uit trouwens.

1 like

Foutje, inderdaad 1601 met witgouden bezel

David? Verklaar je nader. Misschien ben je wat ouder geworden en gekrompen tussentijds :wink: , maar dit klinkt mij zeer vreemd in de oren.
Ik heb/ had een Datejust 1601, 16014 en een 16220. Ook een Explorer 114270.
Alleen van die laatste kan ik zeggen dat die “groter” draagt. En als dat zo zou zijn is dat vanwege de solid endlinks.

1970…goed geboortejaar!
Een horloge uit dat bouwjaar is ook mijn wens.
Succes!

1 like

Ik heb dagelijks te maken met mensen die dingen slecht zien dus ik neem het je niet kwalijk :wink:
En all a matter of perspective. Zo zie ik het dus. 1601 draagt kleiner dan een 16234. Meen ook dat de lugs wat anders qua stand zijn. Waar ze bij de 16234 wat rechter staat tov de 1601 die wat meer naar binnen staan. Dat laatste oogt slanker maar ook wat kleiner. Bij de 16234 oogt het wat plomper. En daardoor groter. Kasthoogte en diepte van de binnenring zit ook verschil in meen ik. Maar daar kan ik me uiteraard (ook) in vergissen.

Kijk naar de foto’s en oordeel zelf :slight_smile:

1 like

Ik vind het een zeer aanstekelijk plan: ik vind dit tegenwoordig een van de mooiere horloges, moet goed te vinden zijn uit mijn geboortejaar (1972) en is betaalbaar. En met mijn smalle pols is 36mm een prima formaat.

Ik begrijp wel dat je je er goed in moet verdiepen voordat je tot aanschaf overgaat gezien de staat van vele exemplaren. Dat moet ik dan eerst maar eens doen.

Ik vind die plaat van die 16013 echt prachtig!