Plan voor een '3 (of toch 4) piece' collectie

Ik wil het toch een keer gaan proberen. De minder is meer route. Ik ben nu in het bezit van een Explorer 1 (39mm), een Grand Seiko GMT, een Zenith Ultra Thin, een Speedmaster, een Omega Memomatic en een Breitling Navitimer (38mm).

Nu wil ik naar een collectie met 1 alleskunner (de Explorer blijft).

Eén sportieveling (met vintage appeal):

En een dresser:

Op de Explorer na dus alles eruit!

Ben benieuwd wat jullie van dat plannetje vinden.

6 likes

Zolang de Speedy voor een zacht prijsje naar mij gaat, vind ik het een prachtig plan!

Ik vind ze vrij gebalanceerd, deze drie samen. De Nomos lijkt misschien een vreemde eend in de bijt.

3 likes

Kom maar door met je bod :grin:

De Nomos vind ik gewoon heel erg mooi…

1 like

U lijkt me meer een “dressermens”.
Ikzelf zou niet kunnen leven met een klassiek klokje en als ik zo zie wat voor klokken u heeft (gehad) lijkt het me ook lastig voor u.

Ik kan mij zeer zeker in je plan vinden, alleen zou ik misschien de Nomos vervangen voor een Ultra Thin met lichte plaat of een JLC Reverso met lichte plaat. Maar nogmaals strak plan.

Goed plan Tom! Welkom bij de club van de horlogekistsysteemfetisjisten!

4 likes

Hmmm…interessante gedachte ook.

1 like

Ik zou de Nomos laten en ervoor in de plaats de Speedmaster houden en er n paar mooie leren banden en de vouwsluiting voor aanschaffen. Ik sta elke keer weer te kijken hoe de Speedy van n sportief klokje naar een dresser transformeert met n mooie croco!

6 likes

Is maar een mening hè…

1 like

De onrust blijft toch. Het kan wel een tijdje voldaan voelen om een 3 piece collectie te hebben, maar vervolgens, als horlogefreak, wil je na een tijdje toch weer een ander horloge of er weer 1 flippen.

Ik zou gewoon hetgeen verkopen wat je nu niet genoeg draagt, of waar je geen wow gevoel meer bij hebt, en daar voor terugkopen wat je wil hebben en het idee van een 3 piece collectie of een meer bij elkaar passende collectie loslaten.
Je kan er toch maar 1 tegelijk dragen, of de horloges die je dan thuis hebt liggen daar bij aansluiten als collectie of diversiteit, is eigenlijk niet van belang en alleen leuk voor op een foto of om naar te kijken vind ik dan.

10 likes

Ook een mooie optie inderdaad.

Hoewel ik al een tijdje een oogje heb op je Memomatic en dus een groot voorstander zou moeten zijn van je plan, ga ik toch het antwoord geven dat je niet wilt horen: ik vind je huidige collectie interessanter dan bovenstaande drie horloges.

4 likes

Ik zou de Speedmaster er in laten. Die Explorer is ook een prima semi-dresser. Speedy is een icoon, Nomos niet.

Nomos vervangen door een Omega Globemaster

9 likes

Snap dat je dat zegt, en de Speedy wegdoen is best een stap. De Nomos is gewoon een persoonlijke favoriet.

1 like

De moeite waard om eens irl te bekijken. Ik heb hem nog nooit echt goed bekeken nl. Echter niet een op en top dresser in mijn ogen. Wel fraai.

Waarom zouden “wij” daar een mening over moeten hebben hoeveel horloges iemand in de collectie wil/moet hebben?

Of iemand nu 1 of 100 in de collectie heeft: ieder zijn ding.

succes.

In een 3 piece collectie zou ik er geen twee van hetzelfde merk willen.
Dus de tweede Rolex zou afvallen.
Stiekem “hang” je toch wel aan de Nomos dus houden.
Nummer drie de Speedy of een alternatief die ik niet zo gauw zou weten.
Nou lekker dan, daar heb je wat aan. :confused:

1 like

moet eerlijk zijn dat ik hem ook nog niet in het eggie ben tegengekomen. Maar als ik hem zo zie vind ik dat hij voor een dresser kan doorgaan.

Niet zo gek hoor. Vind alleen de GMT wel heel gaaf.