Planet Ocean 2201.50.00 passen?

Beste Leden,

Ben reeds enige weken met veel interesse het forum aan het doorspitten, en de discussies aan het volgen. Bereid mij voor op de aanschaf van een eerste “serieus” horloge en heb veel aan de verzamelde kennis!

Hierbij mijn eerste post, en wel meteen een vraag waarvan ik hoop dat ik hem mag stellen.Zo niet dan hoor ik het graag!

Ik ben ernstig aan het twijfelen tussen een Speedmaster Pro of een oudere Planet Ocean (2201.50.00 of 2210.50.00). Ben enorm gecharmeerd van de “bolle” band van de Planet Ocean en van de rustigere dial. Heb de 45.5 mm onlangs om gehad bij van Uyen en die lijkt nét iets groot voor mijn 17,5cm pols. De Speedmaster is naar ik lees een forumfavoriet. Deze heb ik gepast bij van Baal, en hij lijkt met 42mm heel goed van formaat. (zie foto’s onder)

Nu zou ik graag eens de 42mm Planet Ocean passen, maar heb hem zelf nog niet gevonden bij juweliers die ik ken. Is er iemand op het forum die in de regio Arnhem / Nijmegen (+20km) woont waarbij ik de 42mm PO eens zou kunnen bekijken, of heeft iemand een tip heeft waar ik hem kan bekijken?

Bij voorbaat dank,

Bart

3 likes

Helaas niet liggen, wel een foto van een PO op een 17.5 cm pols.

Beiden gepast en de 42 mm is de afmeting!

4 likes

Hier ook te ver weg voor je, maar ik heb de 45,5 gehad en nu de 42 mm.
Ik vond de 45,5 te groot voor mijn 18,5 cm pols.

De 45,5 mm

En de 42 mm

5 likes

Dank voor de reacties beiden! Heel informatief om foto’s met vergelijking te zien. Wel lastig om te beoordelen over een aanschaf op basis van een foto merk ik.

Wat ik apart vond is dat hij bijna net zo groot valt als de 45 bij mij! Net nogmaals mijn pols gemeten, dit keer met behulp van mevr. BvdW, en kom nu op 18.5cm. :thinking:

Wat mij betreft zit de “pijn” bij de PO’s in de aansluiting van de band op de endlinks van de kast.
De eerste schakels van de band steken hierdoor uit bij de lugs van de kast wat het onnodig groot maakt.
Let maar eens goed op de foto’s, dit geldt voor zowel de 45,5 als de 42 mm uitvoering.

1 like

Ik denk dat met de huidige trend de 45mm erg groot gaat worden voor de toekomst. Ik heb ook een 18,5 MM pols en deze weg gedaan omdat het formaat mede met het bijkomende gewicht mij ertoe heeft doen besluiten deze weg te doen. Ik denk dat je met een 42mm PO of Speedy wel weg kunt komen, 39mm vind ik voor mij ook te klein op de pols.
Veel succes met het zoeken van je NA , ik kan je verder helaas niet helpen om een pas model aan te bieden

1 like

Ik zou voor de nieuwe PO gaan met het 9300 uurwerk 45mm

14

1 like

Ik word onrustig van dit horloge…

2 likes

Waarom?

Hoop glans en drukte denk ik.
Kan er niet echt een vinger op leggen.

Ik geloof dat elke po dat heeft :sunglasses:

Nee, de chrono is toch veel drukker?
De oude PO heeft dat “spiegelglans” niet.

Maar ik begrijp dat jij dit type PO hebt. Het is maar goed dat we allemaal een eigen smaak hebben!

Niks te nadelen van het horloge uiteraard, maar dan vind ik de oude PO mooier/rustiger

1 like

Ik vind zelf de oude PO mooier inderdaad. Ondermeer omdat de kleur van de bezel gelijk is aan de dail, het bolle glas en de bredere stalen rand op de bezel tussen glas en minutenring doet iets voor mij. :heart_eyes:

Eens… wordt wel vaker onrustig van chrono’s Robert, dat zal t zijn

Zijn momenteel ook vrij lastig te vinden in mooie staat. Woon helaas niet in de buurt dus even passen niet mogelijk.
Heb ook de 45,5 gehad maar de 42 is veel geschikter voor mijn 17,5cm pols :+1:

6 likes

Misschien nog een poging: zijn er leden in de buurt van Arnhem/Nijmegen die een Planet Ocean in 42 mm hebben?

+1.

En een leuke quote van een forumlid elders:
"If I could only have one of the two, it would be the PO. However, if I had to choose between PO, Speedy Pro and AT, and could only have one, it would be an AT. If I could only buy one at at time, but could eventually have all three, it would be AT, then Speedy Pro, then PO. "

Maar dit is iemand die nogal praktisch denkt. Ga gewoon op je gevoel af. Ik hoop dat de PO ergens kunt passen, anders gewoon een paar AD’s bellen.

1 like

:thinking: Om een PO te passen die sinds 2012 niet meer leverbaar is?
Ps…ik verkies een PO boven een AT.

2 likes

Misserrr! van de maand :scream: Ik kon niet slapen :nerd_face:

2 likes

Nee en ja. Zit in Den Haag, maar heb echter een ospolmle. Formaat is dacht ik wel hetzelfde.

1 like