Planet Ocean met universele kroon

Is dit een kwestie van een originele kroon en klaar?

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1038701512-omega-seamaster-proffesional.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f85

Mika

Zou kunnen, ik heb ooit van mijn omega seamaster bond de kroon laten vervangen omdat deze niet meer sloot. Gelukkig was je het schroefdraad nog goed van de kast, maar dat weet je nooit. Daarbij vraag ik me echt af waarom die kroon eraf is??? was de schroefdraad kapot in de kroon? Gevallen met de kroon die uitstaat ? En dan, waarom is er geen originele kroon opgezet?

1 like

Niet om de pret te bederven maar is dit niet gewoon een hele goede nepperd? Dingen die mij opvallen maar ik ben geen expert:

• doos slecht afgewerkt; zie het omega logo in de deksel en het deel waar het horloge inzit lijkt wel alsof het nogal ruim gesneden is.
    -boekje leather band: nooit eerder gezien bij welke Omega dan ook.
  • afwerking van de gesp aan de rubber band. Nogal slecht te zien maar logo lijkt me niet erg netjes
  • oranje leren band: kan aan de foto liggen maar wat een belabberd bandje. En ook daar geld dat het logo me niet helemaal strak lijkt
  • en als laatste de kroon; je geeft een paar duizend euro uit aan een DUIK-horloge en laat dan door een knutselaar een aftermarktet kroon monteren. Dus hij is sowieso niet naar een Omega expert gegaan (W&V bijv.) getuige de kroon en hierdoor zou ik zelf al gaan twijfelen aan de kwaliteiten van de desbetreffende horlogemaker; is het horloge bijvoorbeeld wel weer op waterdicht getest?

Misschien wat vragen die je kan stellen aan de verkoper.

1 like

Ik twijfel ook over dit horloge.
Zou dan een 2500D moeten zijn, volgens het serienummer op het garantiekaartje.
PO’s met serienummers vanaf 8525XXXX zijn gemaakt met 2500D kaliber (2011).
Het klopt dan wel met de vorm van de “1” van de “19” in het datumvenster (ander zou er “I9” staan).
Vanaf 2012 werden de PO’s met 8500 kaliber geproduceerd.
Dit horloge komt dan uit 2011, de aankoopdatum op garantiekaart is 2013, maar dat kan natuurlijk.

Als het een nepper is, dan is het in ieder geval wel een hele goede inderdaad.
Meestal haal ik een nep 1e generatie PO er meteen uit, maar hier blijft het voor mij ook twijfelen.

Misschien afspreken bij een AD om daar eerst een check te doen, te kijken naar de kosten vd kroon, etc en adhv die check de deal te sluiten?

Ik vind m iffy. Idd wat Marnix zegt: laten controleren, maar bij de foto’s heb ik ernstige twijfels. Als ie echt is, zit er iig een interessante geschiedenis aan dit horloge.

Ik heb twijfels over:

De secondewijzer
Die oranje band
De AR-coating
Dat vage boekje. Dat hoort een mooie, dikke rode te zijn
En natuurlijk de kroon. Hoe raak je die kwijt en waarom niet direct naar de dealer voor een nieuwe?

Zoals gezegd: ik vind m iffy :slight_smile:

Als ik liquiditeitsproblemen had zou ik ook mijn andere zaken op MP aanbieden…?

Of hij echt of nep is; geen idee. Maar ik zou hem laten voor wat het is.
Waarom is de kroon vervangen en niet door een originele.