Ik denk dat @Chillekasper reageerde op het verhaal van @dialstatic.
En dan weten we nog niets. Misschien waren de heren wel bezig om de naam en gegevens van de bejaarde te achterhalen en leende ze zijn geld om een buskaartje te kunnen kopen naar het adres van zijn vrouw om die te waarschuwen. Zou zomaar kunnen…
Wat een vreselijk extra nare ervaring voor Rik.
Ik weet niet wie er schuldig is aan het ongeluk, maar als dit de tegenpartij is, dan kan alle schade daarop verhaald worden.
Mocht Rik ook een schade inzittendenverzekering hebben afgesloten, dan is dit daar ook op gedekt.
Het is uiteraard ook gedekt op een kostbaarhedenverzekering of sommige buitenshuis dekkingen.
@GMTplus1; een zeer spoedig herstel gewenst.
Mijn eerste donatie was klein met in gedachte een bos bloemen en wat fruit.
Als een P.O plan echt van toepassing is en enigsinds haalbaar , dan doe ik graag een tikske nog.
Nee ik was een beetje warrig… ik had horloge getypt in plaats van portemonnee… ik was niet duidelijk sorry.
De gedachte is mooi. Maar ik heb even overleg gehad met Jacob en Ide en we zijn alledrie van mening dat zo’n bedrag niet haalbaar zal zijn. Plus we denken dat het ongemakkelijk kan/zal zijn voor Rik. En als laatste punt zal het een verzekeringszaak zijn.
Enfin…we gaan door op de huidige voet…en dat gaat super kan ik wel melden!
Helemaal goed.
Laat ik nog zodanig vertrouwen in de mensheid hebben dat ik hoop dat het horloge ergens onder een autostoel of in een schoen word terug gevonden. Ik kan mij voorstellen dat in de hectiek om een leven te redden een sieraad even snel aan de kant word gelegd en op een op het eerste gezicht niet logische plek ligt te wachten op zijn baasje. Ik hoop dat het na al bovenstaande verhalen niet ligt aan net die ene persoon die het woord hulpverlener niet waard is.
Het is erg rot voor @GMTplus1.
Ik ken mensen die lang bij de politie en bij de brandweer hebben gewerkt.
Aan de ene kant zijn deze organisaties bureaucratisch en zo traag als dikke stront door een theezeefje. Het kan dus goed dat het horloge ergens ligt en over 10 jaar nog steeds ergens ligt (en dan mee genomen word want dat is dat horloge wat al 10 jaar hier rondslingert en niemand meer weet van wie dat hij is).
De andere kant is dat eerlijkheid niet evenredig is met het beroep. Mensen die bij een sollicitatie niet door de veiligheidsonderzoeken van de politie door komen werken later als beveilig toch gewoon op hetzelfde bureau. Politie mensen zelf zijn drukker bezig met spelletjes spelen dan in de regio aanwezig te zijn. Paar jaar geleden nog in het nieuws dat ze met een dienstauto zo ver mogelijk buiten hun regio proberen te komen tijdens hun dienst alvorens ze moeten omkeren om op tijd terug te zijn. Het record was geloof ik van bureau Gorinchem met Antwerpen heen en terug binnen een shift. Lekker als je in Gorinchem woont en hulp nodig heb.
En de brandweer. (Dit zijn woorden van een branweerman zelf). “Wie word er nu brandweerman? Levensgevaarlijk, slecht betaald, nachtdiensten, enz. Dat word je alleen als je nergens anders meer word aangenomen. Die jongens op de wagen (er zitten er 6 in) kunnen onderling 18 jaar bajes verdelen.”
Nu zijn echt niet alle brandweermensen criminelen. En ook niet alle agenten. En ze komen toch maar mooi naar je toe als jij met je auto in de kreukels ligt. Maar er zitten er genoeg tussen die geen lieverdjes zijn en een PO best wel kunnen gebruiken.
Prima…maar laten we het verder graag on-topic houden. Dank.
Wat fijn dat je in je hele betoog toch nog even 1 zinnetje over hebt voor het slachtoffer
Wat een sneue stemmingmakerij zeg.
Zit je dan achter je pc, al je frustratie weg te typen.
Goh, wat zal dit Rik helpen zeg
De tips zijn gegeven, serienummer is gedeeld. Slotje er op
Wellicht een goeie inderdaad een slotje. Alles is gezegd. En mocht iemand toch nog iets willen delen dan mag dat via pb naar mij. Dan zal ik het doorgeven aan de vrouw van Rik.
@Jur zou je deze op slot willen zetten? Dankje
Kan door de klap een pushpin zijn afgebroken, en dat het horloge aan gruzelementen is gegaan? Dat het inclusief autowrak is afgevoerd?
In theorie zou het horloge ook in de auto kunnen liggen. Contact opnemen met de berging en een kijkje nemen.
Een wrak kan wel erg confronterend zijn. Ik zou dit niet alleen doen.