šŸ”’ Planet Ocean van Rik vermist of ontvreemd šŸ”’

Ik heb exact dezelfde gedachte…:grimacing:

mee eens!

Ik lees dit topic met verbazing. Ik hoop toch echt dat hier een verklaarbare reden voor is (al lijkt dat er niet op). Mocht de PO daadwerkelijk ontvreemd zijn dan loopt het vertrouwen in de mensheid toch een flinke deuk op.

2 likes

Weleens van de RamBam portemonneetest gehoord?

https://www.ad.nl/nijmegen/politie-scherpt-regels-aan-na-portemonneetest-rambam~a845ebf0/

Uit deze test bleek het geen eenmalig incident was.
Integriteit is helaas niet te linken aan een beroep.
:neutral_face:

Bah bah. Ik ben een paar jaar terug gerold. En zelfs toen was er alleen m’n geld en bankpas uit. De dieven hadden mijn portemonnee met rijbewijs en id op een plek gelegd waar hij gegarandeerd gevonden zou worden.

En dan zie je zoiets en zie je dat de politie dit fatsoen niet eens heeft in sommige gevallen

Even de foto’s van het incident bekeken.

Aangenomen dat hij z’n horloge links draagt en er volgens procedure gewerkt is is er links een infuus geprikt voordat hij uit het wrak bevrijd is (is gezien de geknipte b-stijl op een plank gebeurt), als het horloge in de weg gezeten heeft is het los gehaald door de ambu. Voor bewaring blijft het dan bij de ambu of word het over gedragen aan politie.
Als er een push pin gebroken is en er is geen onderzoek gedaan door VOA (politie) dan zou ik in de berm of bij de berger op zoek gaan.

Daarnaast, ik acht het onwaarschijnlijk, het zou kunnen dat hij met enige spoed bevrijd moest worden en dat z’n horloge simpelweg misplaatst is. De meeste mensen schatten een klokkie niet op waarde en soms is er enige hektiek bij een dergelijke hulpverleningsklus.

8 likes

Rik draagt horloge idd links.

Niet altijd… alleen als er een infuus in moet.
Of de arm-hand is bedreigd. Dan gaat het horloge in de broekzak.

Trauma prikken we vaak in de elleboog. Is makkelijker en sneller. Als de circulatie bedreigd is gaan we niet lopen pielen op een hand of pols

1 like

Er is geen enkele procedure waarbij links prikken moet. Geen idee waar dit vandaan komt.

Als ie bevrijd is dan heeft ie bekneld gezeten is er daarom geknipt?
Of is er geknipt omdat ie klachten had van de wervelkolom. En was hij stabiel.?

Spullen gaan met de PT mee. In de broek, helm of zelfs schoenen. Heb nog nooit iets overgedragen aan de politie. Alles is en blijft van de PT, tenzij drugs of wapens.

Ik lees een heleboel wel geschreven aannames.

@GMTplus1 succes en beterschap

7 likes

Daarom was het eerste woord in de tweede zin ā€œaangenomenā€.

Uit het andere topic dacht ik op te pikken wat voor auto het betrof. Enkel de bestuurderszijde lijkt open geweest te zijn dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze met zijn rechter arm aan de gang zijn geweest.

Brandweer draagt eigendommen wƩl over aan politie waar nodig (gevonden, ligt in de weg, etc.).

Dat kan best kloppen dat de brandweer dat doet.

Maar dan praat je vanuit de brandweer nu schrijf je een heleboel logische zaken maar feitelijk niet helemaal juist. Je doet aannames obv samenwerking met de ambu. Niet vanuit de ambulance zelf.

Bedoel er niks verder niet zoveel mee.
Maar het leest lekker weg en dan gaan mensen het aannemen voor waarheid maar zoals ik schreef dat klopt gewoon niet.

Belangrijk is voorspoedig herstel.
Contact met de hulp diensten en de berger die ter plaatste is geweest. Vaak word er in de auto van alles gevonden. En evt. het horloge vinden of de verzekering die doet wat ze hoort te doen.

Grt een collegae van de ambu.

11 likes

:+1:

Thanks voor je input. Ik probeerde wat scenario’s te schetsen om zo mogelijk iets bij te dragen in het terug vinden van het klokkie. Maar zoals je zegt: speculatie.

Groet!

2 likes

Hulde voor de al lopende actie. Die zou wat mij betreft ook omgetoverd mogen worden. Ik geef liever 20 euro voor een PO dan 5 euro voor een fruitmand. Maar dan doen we wellicht weer afbreuk aan het initiƫle initiatief.

9 likes

Ja loopt super…hulde aan alle donateurs. Btw Het wordt sowieso geen fruitmand of zoiets ā€˜onbenulligs’. We willen iets leuks geven. Wat…dat wordt later nog brainstormen…

De actie omzetten naar een PO actie…zou fantastisch zijn. Maar of dat haalbaar is…kweenie hoor.

2 likes

Ik help het je hopen. Tegelijkertijd moet ik weer denken aan het moment dat ik een schijnbaar bewusteloze bejaarde man langs de kant van de weg aantrof (bleek later: dronken en gevallen, maar dat doet er in deze niet toe) met daaromheen enkele jongeren die, in plaats van hulp in te schakelen, zich van de inhoud van zijn portemonnee aan het bedienen waren.

1 like

Ik zou in staat zijn om…(als ik Superman was)

:rage:

1 like

Zal best wel boven water komen!

I know…ze waren vlug weg en ik besloot dat het voor zowel de man in kwestie als voor mij beter was om hem te helpen ipv er achteraan gaan. Hangt sowieso nog een heel verhaal van belachelijk inadequaat reagerende hulpdiensten aan vast, maar dat zal ik jullie hier besparen.

1 like

Pfffff wat een zielige mensen . Iemand ligt in gruzelementen en dan wil je diegene ook nog zijn afhandig portemonnee afhandig maken…:pensive::pensive::pensive:

1 like

Laten we geen voorbarige conclusies trekken. We weten niet of het horloge daadwerkelijk is ontvreemd

9 likes