Planetarium gestolen

Beste forummers.
Ik heb zojuist van Christiaan een e-mail gekregen dat er bij een klant van hem een gouden Planetarium met het nr.12 is gestolen.
Willen jullie waar mogelijk dit wereldwijd bekend maken.
Bij voorbaat dank.

Groeten,
JohnSr

Gestolen…daar wordt je ziek van. Ik zou er niet moeten denken dat mijn horloges gestolen zouden worden, en dan heb ik het niet eens over het geld.

Sjees John,

Ik schrik me kapot van je post en van het onderwerp. Ik dacht effe dat het jouw planetarium was die gestolen was.
Lullig voor diegene, maar ben blij voor je dat jij het niet bent.

Kan ik gelijk gebruik maken van deze post, misschien een beetje off-topic, maar heeft er wel mee te maken.

Ik heb mijn horloges ook verzekerd.
Ik stel mij ieder jaar bij het betalen van de premies de vraag of ik dit eigenlijk wel moet doen. Het is erg kostbaar en hoe groot is het risico dat ie gejat wordt (ja de eigenaar van de gestolen planetarium denkt er nu anders over).

Daarnaast is het niet altijd mogelijk om bij iedere verzekering een kostbaarhedenverzekering af te sluiten voor horloges. En als het dan mogelijk is, betaal je een redelijke premie ervoor.

Vraag aan jullie, wat vinden jullie van het nut van verzekeren van horloges en wat zijn geschikte verzekeringsmaatschappijen? Zijn er ervaringen mee?

groet

Leon

Hij gaat bovenaan de nieuwsbrief en bovenaan de horloge.pagina.nl John.

Hallo Leon,

Ik heb eerst gekeken wat de horloges die ik bezit nieuw waard zijn. Daarna heb ik gekeken hoeveel standaard door de verzekering wordt gedekt. Conclusie: bijverzekering voor 2006 is niet nodig.

Zo bekijk ik ieder jaar alle verzekeringen die ik heb lopen.

Groeten, Gerwin

Leon Schreef:

Vraag aan jullie, wat vinden jullie van het nut
van verzekeren van horloges en wat zijn geschikte
verzekeringsmaatschappijen? Zijn er ervaringen
mee?

groet

Leon

Ik heb een ingebouwd (maar geborgd is ook goed) kluisje waar al mijn horloges in liggen. Behalve die ik draag natuurlijk.

Verschrikkelijk, ik moet er niet aan denken…

Ik heb een bankkluisje gehuurd, waar mijn horloges inzitten. Dat geeft toch wel een rustiger gevoel.
Alhoewel…Ik heb laatst de film Ocean’s 11 gezien…

Ik zal later vandaag deze melding van diefstal op TimeZone en op de Puristen site zetten.

Ik hoop dat ze de dader snel te pakken krijgen.

gr,
Hans Mennink

Oei, dat is niet fijn om te horen. Het scheelt alweel dat het niet jou horloge is. Mooi ook dat hij genummerd is. Het is al een horloge dat opvalt en met een nummer erop al helemaal. Ik hoop dan ook voor diegene dat hij weer snel terecht is.

Misschien ook alle horlogeverkoopplaatsen scherp id gaten houden?

Rikketik, horlogemarkt, marktplas enz.

Succes en ik houd m’n ogen open.

Ik heb ze nu ook op de bank ivm met de verhuizing. Straks in mijn nieuwe huis heb ik ook weer een ingebouwde brandkast en een gedeelte blijft op de bank.

Mvg Dennis.

Ja, naar zoiets ben ik eigenlijk ook op zoek, iemand nog tips of websites voor zo’n geborgd kluisje?

Kijk eens op de http://schietsport.pagina.nl, daar staan een aantal aanbieders van kluizen. Borgen doe je zelf (vanuit de kluis in de muur).
En anders heeft de Gamma er altijd wel een paar voor weinig. Het belangrijkste is dat de kluis niet openlijk zichbaar is en ook niet zo weg te dragen.

Ik heb nog wel wat extra info nodig, kun je me die svp zsm mailen John of misschien Hans of Christiaan?

Ik heb een oude bankkluis die uit een oud gebouw is over gebleven op de kop kunnen tikken. Het is een staand model en weegt ongeveer 1.5 ton. Moet er met een kleine kraan ingezet worden maar ja dan ben je er ook zeker van dat niemand ermee aan de loop gaat.

Mvg Dennis.

Beste mensen,

Als je een kluis gaat kopen kijk dan even dat je niet gevolgd wordt naar huis!

Nee, ik kijk niet naar slechte films !

betaal 'm kontant en niet met giro of iets dergelijks, staan adres gegevens bij.

Ken verhaal van iemand bij wie paar dagen na aankoop kluis ingebroken werd, 3 x raden wat er gestolen was…

mvg,

ed

ik heb mijn horloges verzekerd voor de aankoop-prijs,dus geen afschrijving.(als je de jaarlijkse prijsverhogingen niet meerekend dan…)

Krijg uitkering van de aankoopprijs (op de bon),betaal hier echter wel 45 euro per maand voor.

Is idd een hoop geld,maar geeft mij een zeker gevoel.(ben dus ook verzekerd voor overval/inbraak/verlies e.d.)

Misschien een tip,kijk eens voor tweede-hands kluizen,scheeld aanzienlijk.

groeten Tim.

Ed Schreef:

3 x raden wat er gestolen was…

De Kluis?
Een CvdK Planetarium?

Ja, een lege kluis !

Je kunt dus tegenwoordig maar beter je kluis in de kluis leggen…

Excuses voor de verwarring: het leek er op dat ik een VdKlaauw bedoelde…maar het ging dus om de kluis.

Doet me denken aan Gordon , ze hebben bij die inbraak gewoon zn kluis van de trap gegooid !

Dus ook met een kluis uitkijken, tenzij deze echt goed aan-of ingebouwd is,natuurlijk.

Het is altijd treurig als een horloge gestolen wordt, je kunt ze denk ik maar beter verzekeren dan. Hopelijk duikt die VdK nog een keer op…

mvg,

Ed

Hopelijk is er iemand zo dom om hem voor service of reparatie weg te brengen maar dan kan het nog wel even duren en mag je hopen dat de betreffende juwelier of horlogemaker het horloge natrekt.

Mvg Dennis.