Plannen voor nieuwe aankoop, maar in dubio

Beste forumleden,

Nu ben ik in het bezit van de volgende horloges Fortis B-42 Flieger Chronograph GMT, Traversetolo Vitre en een Aqua Terra.


Ik heb dus plannen om een nieuw horloge of een jonge gebruikte aan te schaffen met een budget van €2500 tot €3000,- , maar eerst moet de Fortis in de verkoop (draag deze nauwelijks).

Heb al enkele horloges op het oog nl. Omega Planet Ocean, IWC 3717-01, Tag Heuer Monaco en Omega Broad Arrow.
En ik heb de volgende eis het horloge moet uiterst nauwkeurig lopen net zoals mijn Aqua Terra doet.
Wat vind ik mooi om te zien o.a. Union Diplomat Automatic, Jaeger Le Coultre Master Control en Eterna Vaughan Big Date.

Wie kan mij helpen met een onderbouwd advies om de uiteindelijke stap te maken? Of een andere optie is natuurlijk ook welkom.

Bedankt alvast voor jullie hulp.
Groet,
Ed

Beste Ed,

Gisteren toevallig eens gekeken hoe “bij de tijd” mijn Planet Ocean was. Ik had hem net twee weken gedragen. Hij liep 1 seconden achter op een radio gestuurde klok. Dat vind ik voor een automaat uiterst nauwkeurig.

wrx Schreef:

Beste Ed,

Gisteren toevallig eens gekeken hoe "bij de tijd"
mijn Planet Ocean was. Ik had hem net twee weken
gedragen. Hij liep 1 seconden achter op een radio
gestuurde klok. Dat vind ik voor een automaat
uiterst nauwkeurig.

Hallo WRX,

Bedankt voor je reactie, dat vind ik ook van mijn Aqua Terra uiterst nauwkeurig.
In beide horloges zit geloof ik hetzelfde caliber 2500 in.

Groet,
Ed