Plastic Fantastic. Avontuur in de badkamer

Deze bijzondere oude Buler is een voorbeeld van het experimenteren door horlogemakers met het nieuwe materiaal plastic in de jaren '60/'70. Als zodanig wordt dit horloge genoemd en geroemd op de website Watchismo Times, over vintage & modern horology.
Zie https://watchismo.blogspot.com/2007/01/vintage-plastic-explosives.html.
Ik was dus dolblij dat ik hem voor een betaalbare prijs spotte en kon kopen.

Wanneer bijv. een vintage stuk costume jewelry genoemd en afgebeeld word in een boek noemen ze dat een ‘Bookpiece’. Ik weet niet hoe dat zit bij oude horloges die op een vooraanstaande (?) website geplaats geplaatst zijn. Een ‘Site piece’?

De goed lopende Buler maakte een avontuur mee waar ik niet zo blj van werd.
Ik verwierf hem een half jaartje geleden en droeg hem voor het eerst vorige week op koningsdag, naar de verjaardag van een familielid, (niemand zag iets bijzonders of zei er wat van, maar ik vond het zelf prachtig).

's Avonds legde hem op een plateautje in de badkamer.
De volgende morgen kwam er een brul van boven: ‘MARJOLIJN! Ik heb je horloge in de WC laten vallen! Is hij waterproof?’

Lang verhaal kort, Het glas ging wel beslaan maar inmiddels is het droog en heeft de damp zo te zien geen sporen achtergelaten. Ook loopt hij nog net zo goed als daarvoor.
Wat een mazzel.

19 likes

Dat is even schrikken. In principe het beste om het horloge even open te maken en het vocht eruit te laten, maar ik weet niet wat voor uitdaging dat is met zo’n vintage kunststof kast :grimacing:

1 like

Had je hem bijna bij de shitters kunnen posten!? :joy: :rofl:

Gelukkig is het goed afgelopen :+1:t2:

1 like

Helaas, ik ben niet zo van het openen van horloges.
En van @Scudo meen ik begrepen te hebben (hoor je hoe voorzichtig ik me uitdruk, want ik weet het echt niet) dat het openmaken bij vintage Plastic Fantastic nog extra moeilijk is.

Dat kan ik me voorstellen; vandaar mijn voorbehoud al :sweat_smile:
Het kunststof kan best flink bros geworden zijn waardoor je de boel heel snel kapot breekt :grimacing:

1 like

Apart model, leuk om te zien!

1 like

Ja, leuk hè? Een soort omhoogstaande toeter op je pols.
Niet echt praktisch maar wel erg leuk.

Geinig. Doet mij aan een patrijspoort denken. Snap dat ie van water houdt. :sweat_smile:

1 like

Wat een avontuur! Dank voor het delen, zowel voor het bizarre verhaal als het tonen van het horloge als het delen van de mooie wachismo site.

:rofl: :rofl: :rofl:

1 like