Plastic Fantasticverzameling

Ja, die bedoelde ik. Leuk hè? En vrolijk.
Maar ik vind dat daar eigenlijk ook zo’n oud zachtplastic bandje aan moet.

1 like

ah dat sluiten met de band van die gestreepte Meister Anker vond ik toch zo slim bedacht. En toch vorig jaar maar eens weggedaan, maar ik heb nog wel wat plastic hoor - ken je deze?

3 likes

Rodania vermoedelijk jaren 80.

4 likes

Leuk, nóg een fan van plastic.
Leuke kleuren heeft de Rodania.
Wist niet dat dat merk ook horloges met plastic kast heeft voortgebracht.

Tissot heeft ook het nodige geëxperimenteerd met plastic. Zoals deze vrolijke Sideral die ik ooit heb laten lopen op eBay. Nog steeds een beetje spijt van.


5 likes

Leuk, deze had ik in het wit. Was mijn eerste dure horloge en ging na twee jaar kapot :pensive:

2 likes

Ow, dat is naar. En reparatie was bijna net zo duur als het horloge zeker.

2 likes

Klopt, kon niet meer gemaakt worden.
De onderdelen heb ik voor 5 gulden verkocht aan iemand in N-H die de fiberkast nodig had (zou een HF-lid kunnen zijn?) :face_with_monocle:

1 like

Ik heb zo ook een horloge met kunststof kast. Deze Nino sport.

4 likes

Ze zijn ook heel beperkt en even gemaakt.

1 like

Een horloge met een plastic kast als bovenstaande Nino Sport heb ik eerder ook wel gehad. Maar inmiddels vind ik dat als een kast van plastic is, dat ook heel goed (bijna opzichtig) zichtbaar moet zijn, in kleur èn vorm. Dàn vind ik het leuk worden.

Zoals die Tissot, fantastisch oranje, niet over het hoofd te zien. Niet bescheiden wegstoppen. Niet ‘neem me niet kwalijk dat ik besta want ik ben maar goedkoop’. Leuk dat zo’n bewezen goed merk gaat experimenteren met andere materialen.

Toch krijg ik de indruk - maar weet het natuurlijk niet zeker - dat de Tissot-band niet van plastic is maar van rubber, wat toch iets heel anders is.

3 likes

Was soepel plastic :innocent:

1 like

Dan is-ie helemaal mooi.

1 like

Ik zie nu pas dat het bandje tweezijdig te dragen is :relieved:
Ik droeg de ribbels op mijn pols en elke week kon ik die kant met een tandenborstel schoon borstelen.
Had ik het eerder geweten, dan had ik de band wel omgedraaid. Wist toen niks van horloges en bandjes wisselen :stuck_out_tongue:

2 likes

Inderdaad, de ene helft zit hier anders dan de andere :smiley:
Is me ook nooit opgevallen. Nu heb ik zo’n ding ook nog nooit in de vingers gehad. :sweat_smile:

2 likes