Plastic rand seiko 7009A

Heren

Via Ebay heb ik een seiko gekocht eigenlijk alleen omdat er een groene wijzerplaat op zat die mij beviel.de verkoper vertelde al dat hij niet liep.

bij aankomst blijkt het volgende.
De wijzers zien ser slecht uit de groene luminor is uitgelopen (wellicht heel warm gelegen)
De rubberen ring van de achter deksel is weg
en waar ik een beetje van schrok is dat er nog een halve plastik ring om het uurwerk zit.

Kunnen jullie mij vertellen of zo’n plastik ring nog te koop is en ik las op deze site van Ubbels een reactie dat voor de band wellicht nog extra inzetten te koop zijn als deze e kort is. Waar moet ik zijn.

Ik denk verder dat het uurwerk wel in orde is alleen erg vuil en wellicht de veer versleten.

Alle info is welkom

Groet
Arie Visser

Niet lullig bedoeld Arie, maar waarom heb je dat lijk gekocht? Is het dan zo’n bijzonder model? Jan Ubels is een topper, en kan je misschien wel verder helpen.

Ik heb veel onderdelen liggen maar…fotootje?

grt
Peter

Nou “lijk”

Ik heb hem gisteren uit elkaar gehaald en wij kunnen inderdaad wel spreken over een lijk.
ik kocht hem alleen om de de groene wijzerplaat en de kast er goed uitzagen.
de binnenkant was gen zicht op maar de verkoper vertelde dat de balans in orde was.
Nou dat is denk ik het enige.
Bij het uit elkaar halen viel mij op dat er geen beweging in de veerton zat.
Het horloge is wellicht een keer heel hard op de kroon gevallen.
waar het uiteinde van de opwindstift in zit is het gat heel groot en een grote bobbel ontstaan die zelfs tegen de vertanding van de veerton.
Ik moet mijn vraag dus anders stellen.

Wie heeft voor mij een sloop seiko 7009a.

Ik kan helaas geen foto’s maken maar geloof mij maar het uurwerk is om te janken.

Groet
Arie