Klopt. Maar je kunt de tijd toch niet op de minuut aflezen, er is geen minutetrack
De Alpha van Nomos (die eigenlijk een vermaakte 7001 is) kan het wel.
Dus daar wees ik OP op, die nog maar net lid is hier en zich hier misschien niet bewust van was. Hij was er tenminste in geïnteresseerd.
We moeten een beetje raden maar is dat de 9.9mm Jaeger Lecoultre Ultra Thin Moonphase? Niet dik voor een moonphase. Maar als we toch naar het hogere prijssegment kijken, en ik moest het opzoeken, is de Piaget Altiplano 910P half zo dik met 4.30mm (!) En dat is een automaat ja.
ca $26K. En lelijk imo.
Gezien de pakkende titel van deze draad nog maar even een potentiële winnaar:
€1900 euro, de 7001 is net als de Alpha van Nomos behoorlijk gemodoficeerd (en Nomos noemt hun Alpha in house). 38mm en 5.8mm dik.
Lijkt op JLC Master Ultra Thin?
Dezelfde ontwerper heeft eerst voor JLC gewerkt Alleen is de JLC 6.3mm dik.
Oh en op chrono24 is de Montblanc in Italie €1429, dat is Nomos Club-geld.
Ik zit er helemaal niet mee, maar er is best wat voor te zeggen dat om “in house” te heten het kaliber ook zelf ontworpen zou moeten zijn. Ander is een Unitas kloon uit China ook al in house. Seagull (e.v.a.) maken ze zelf.
Ook de Tangomat is grofweg een Peseux met automatiek er aangezet overigens.
Ik heb een tangomat die wel iets dikker is en groter in diameter .
Een nomos lijkt een stuk groter door de relatief grote wijzerplaat , staar je niet blind op 40+ maar ga passen !
En al die merken die in dezelfde “groep “ zitten en daarom allemaal eigen uurwerken zouden hebben wat denk je daar van ?
Nomos is tenminste onafhankelijk
dank voor het meedenken. Nu nog kiezen wat haha. De keuze is in ieder geval reuze. De Nomos blijft me het meest aanspreken, zeker daar ik Nomos qua merk ook aansprekend vindt. ff goed over nadenken maar. Dank en blijf gerust komen met ideeën. Hij hoeft niet morgen in huis te zijn