Plat, platter, platst

Niets mis mee. Zit net als in de Epos een ETA7001 (voorheen Peseux). Als je die 2 vergelijkt:

CW is lug to lug 45.8mm. Géén secondenwijzer. Het logo moet je van houden.
Epos is lug to lug 45.5mm. Ook in prachtig blauw.

Nomos heeft vaak wat langere lugs. Hier een blauwe Epos op een pols met onbekende maat:

CW heeft jaarlijks een week of wat enorme kortingen, maar niet voor alle modelllen.

2 likes

Die blauwe Epos is ook prachtig, maar volgens mij zijn deze platte uurwerken niet hacking?

Moest het van topic strater niet een automaat zijn? Ik zie zoveel handwinders.

Hier een platte automaat. Kan nog platter, maar voor een maanfase best plat:

2 likes

Klopt. Maar je kunt de tijd toch niet op de minuut aflezen, er is geen minutetrack :stuck_out_tongue_winking_eye:
De Alpha van Nomos (die eigenlijk een vermaakte 7001 is) kan het wel.

Ja, dan maakt het ook weinig uit… CW is wel redelijk te betalen als hem via de UK site besteld met actiecode 100spring18

Hij had het er wel over, maar toen zei ik:

Dus daar wees ik OP op, die nog maar net lid is hier en zich hier misschien niet bewust van was. :blush: Hij was er tenminste in geïnteresseerd.

We moeten een beetje raden maar is dat de 9.9mm Jaeger Lecoultre Ultra Thin Moonphase? Niet dik voor een moonphase. Maar als we toch naar het hogere prijssegment kijken, en ik moest het opzoeken, is de Piaget Altiplano 910P half zo dik met 4.30mm (!) En dat is een automaat ja.
ca $26K. En lelijk imo.

2 likes

In vergelijking met die Piaget is de Jaeger (het is inderdaad de JLC Ultra Thin Moonphase) een dikkertje inderdaad. Zo ultra thin is die dus niet.

Prachtig hoe Piaget dat voor elkaar krijgt. Ik vind hem niet eens zo verkeerd.

Vind zelf mijn Mido Baroncelli Heritage met zijn 6.95mm niet dik :wink: Automaat & drie centrale wijzers (wat ook weer extra hoogte kost):

660696ec7a0e912157220a38e6ee3d819c8ea804

3 likes

Gezien de pakkende titel van deze draad nog maar even een potentiële winnaar:

€1900 euro, de 7001 is net als de Alpha van Nomos behoorlijk gemodoficeerd (en Nomos noemt hun Alpha in house). 38mm en 5.8mm dik.
Lijkt op JLC Master Ultra Thin?

Dezelfde ontwerper heeft eerst voor JLC gewerkt :slight_smile: Alleen is de JLC 6.3mm dik.

Oh en op chrono24 is de Montblanc in Italie €1429, dat is Nomos Club-geld.

2 likes

Klopt ook. Ontwerp is volledig gebaseerd op de Pesseux, maar het uurwerk wordt bij/door Nomos zelf gemaakt.

1 like

Ik zit er helemaal niet mee, maar er is best wat voor te zeggen dat om “in house” te heten het kaliber ook zelf ontworpen zou moeten zijn. Ander is een Unitas kloon uit China ook al in house. Seagull (e.v.a.) maken ze zelf.
Ook de Tangomat is grofweg een Peseux met automatiek er aangezet overigens.

1 like

Als dat zo is…inderdaad geen ‘in-house’. Ga ik mijn Orion maar verkopen…

1 like

Welnee joh, het zijn gewoon gepassioneerde micro-sleutelaars die op eigenzinnige wijze goed spul maken. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Andere vormen met de eta7001 zijn ook mogelijk. Heb een dunne maurice lacroix miros

Achterkant ook beetje anders gedaan

3 likes

Ik heb een tangomat die wel iets dikker is en groter in diameter .
Een nomos lijkt een stuk groter door de relatief grote wijzerplaat , staar je niet blind op 40+ maar ga passen !

En al die merken die in dezelfde “groep “ zitten en daarom allemaal eigen uurwerken zouden hebben wat denk je daar van ?
Nomos is tenminste onafhankelijk :wink:

1 like

Dat is hij helemaal niet, maar overgrote meerderheid van de automaten is toch echt wel dikker. Leuk horloge ook.

1 like

Dag heren,

dank voor het meedenken. Nu nog kiezen wat haha. De keuze is in ieder geval reuze. De Nomos blijft me het meest aanspreken, zeker daar ik Nomos qua merk ook aansprekend vindt. ff goed over nadenken maar. Dank en blijf gerust komen met ideeën. Hij hoeft niet morgen in huis te zijn

Hamilton intra matic
In zilver
Of zwart super plat en zeer accuraat

2 likes