plato jump hour

beste horlogeliefhebbers. ik ben recent op een vintage Plato jump hour gestuit.
ik draag het horloge sinds vandaag met veel plezier en heb me een beetje ingelezen maar heb nog een aantal vragen. kan iemand me meer vertellen over het merk Plato (met name op het gebied van jumphours) en zijn dit een beetje degelijke klokjes? voor zover ik vandaag heb gezien is het horloge mooi gebouwd!

3 likes

Ik weet alleen dat deze types ook onder naam van Union, Helicon en Ancre werden uitgebracht… leuk zijn ze zeker, echt waardevol nog niet

dankjewel voor de snelle reactie, im hoorde dat inderdaad. werden de klokjes dan in dezelfde fabriek gemaakt maar gewoon door verschillende partijen en bedrijven gelabeld met verschillende merken?

1 like

Dat durf ik niet te zeggen. Hier een foto van een paar die ik heb. Vind de JMT stiekem wel leuk :slight_smile:

5 likes

wow dat zijn er inderdaad een paar leuke!

Het zijn aparte horloges, meestal penankers heb ik me laten vertellen. Ik heb er ook een, een Zenith automaat, geen penanker maar jammer genoeg niet echt plat.

1 like

Leuk ding, ik heb er een onder de naam Enicar.

P.S. het is uiteraard geen jump hour. Die verspringt prompt bij de uuwisseling :wink: Een prijzige complicatie overigens.

1 like

Wat bedoel je hiermee? Is jouw Enicar geen jump hour of denk je dat bovenstaande horloges geen jump hours zijn? Ik heb zo’n uitvoering van Diehl en de urenschijf verspringt inderdaad precies op het uur.