Plato

Goedenmiddag,

Ik ben compleet nieuw hier op dit forum.
Ik heb een vraagje over een horloge. Het is een horloge van mijn opa, die al 20 jaar geleden overleden is.
Op de voorkant staat: Plato, Ecluse, E-13
Het is er 1 met secondewijzer en datum aanduiding.
Het gaat mij niet om de waarde. Het gaat mij puur om informatie over dit merk, waar komt het vandaan, wat is dit voor klokje, hoe oud zal het zijn enz. Alle info is welkom.
achterop het klokje staat:
Plato
7863
17 Jewels
6 ATM
Swiss
Unbreakable Mainspring
Antimagnetic
Shockproof
Waterprotected
Stainless steel back

Heb twee foto’s gemaakt. Iphone kwaliteit… sorry.

Ik hoor wel of iemand wat weet!

Mvgr,

Eric de Vries.

ik zou een nieuwe iPhone kopen!

Ik ken het merk niet, de foto’s zijn te onduidelijk om een mening te geven.

Bedankt voor je fantastische reactie!

1 like

Er is al eens over dit merk geschreven: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,54762,54836#msg-54836. Het is niet veel, maar in ieder geval wat achtergrondinformatie.

Hoi Jack.

Ik heb de forum zoekfunctie gebruikt maar niks gevonden… Op google vond ik wel iets maar heeel weinig…

Thanks anyway.

Groet Eric.

Goeden morgen.
Sorry dat ik zo binnen val, maar ik zag de topic over dit Horloge en wilde toch even vragen of U dit Horloge nog heeft en zo ja of bereid bent deze eventueel te verkopen.
Ik heb zelf al bijna 20 jaar een zelfde Plato Horloge maar een van de pootjes waar de band aan vast zit is geheel versleten en wil het pennetje waar de rekband aan zit niet meer vasthouden.
Ik zoek al jaren naar eenzelfde model vandaar deze vraag.
Met vriendelijke groeten Martin Dunnink.

5 jaren later !!!
Ik heb deze meneer nooit meer hier op HF gezien en het zou mij verbazen als hij hier nog ooit mee leest.

Beste Maensteen,
Ik lees jouw bovenstaande reactie. Ik heb exact dezelfde horloge nog liggen zoals hierboven is omschreven. Ik weet niet of je nog interesse hebt en anders hoor ik het graag.

Mvgr. Tim vd Staak