Platte duiker gezocht

Hallo iedereen,

Naast wat zwitserse mechanische horloges heb ik voor vakanties a h water een seiko skx 007 gekocht op dit forum. Leuk ding maar ik vind de diameter/dikte mening niet helemaal kloppen. Naar mijn verhouding iets te dik in verhouding tot de diameter.

Heeft iemand tips voor mij voor een platte duiker? Dus zeg maar tussen de 40 en 45 mm dikte, max 12mm hoog, onder de 800 euro en een automaaat(of handopwinder)? Belangrijk, geen vergrootglaasje bij een datum!! Datum is ook niet nodig maar kan wel.

Alvast super dank voor de tips!

Rolex subs no date vind ik heeeeeeel mooi maar hoef niet per de een kopie daarvan.

XIk denk dat deze al aan je eisen zal voldoen. 41mm kast, 12mm dikte. Nieuwprijs zo ongeveer 8-900.-

Edit: quarts rond de 840, automaat zo rond de 1050.-

Goede optie inderdaad!

Of een Glycine combat sub wellicht? 11mm.

gr, HJR

3 likes

Goede tips!

Nieuw of gebruikt?
Glycine Combat Sub 10.6mm, nieuw rond €900, gebruikt rond de €500
Certina DS Action Diver 12mm, vergelijkbaar geprijsd.

De eerste heb ik nooit vast gehouden. De Certina is dan wel 12mm maar is wel wat forser aan de pols (vooral lug to lug) dan de SKX

Meer budget is wel meer keus.

edit: they beat me to it.

De hydroconquest 41 draagt een stuk groter dan de SKX (met 42 diameter). Ik zou zeker proefdragen en niet ongezien online kopen om te kijken of je wel beter af bent. Verder zijn de tot nu genoemden allemaal wel upgrades tov de SKX en dat kan al reden genoeg zijn :smiley:

1 like

Mido Ocean Star, diameter = 42,5mm, iets minder dan 12mm dik.

Bron: www.ablogtowatch.com

Bron: Jomashop

2 likes

Pas ook eens een Hydroconquest 39mm, optisch groot maar door de gebogen lugs heel laag profiel, draagt plat.

Een Obris Morgan Aegis is 11,8mm dik. Hij lijkt wel wat groter omdat de bezel recht is en niet afgeschuind zoals de Longines hierboven.

2 likes

Oris Aquis voldoet aan alles al gaat 800eu wat lastig worden misschien.
Wel een hele mooie klok :angel:

Sinn 104 ook erg mooi

6 likes

2e hands Rado D Star 200?

Draagt platter dan z’n 12,5 mm doet vermoeden.

Erg mooi voor t geld maar geen veelzijdig exemplaar als t op banden aankomt.

Heeft wel een loupe voor de datum. (Aan de binnenkant)

Groeten,

Noel.

1 like

Dank iedereen! Denk dat ik voor een glycine ga! Maar die is nog wel 12.4 mm dik en niet 10.6 dacht ik.

Eigenlijk wil ik gewoon deze maar als ik mijn hele horloge collectie verkoop kom ik op de helft一😢 die me Gerald Genta weet wel kasten te ontwerpen zeg, echt knap!

Deze is ook plat

Al aan een Square 1521 gedacht? Verkrijgbaar in verschillende kleuren en kastafwerkingen, onder de motorkap tikt een ETA 2824-2 en er zit saffier in. Hij is 13mm dik maar door de gebogen lugs draagt het horloge erg plat. Linkje naar een review: http://wornandwound.com/review/squale-50-atmos-ref-1521-review/
http://www.ablogtowatch.com/wp-content/uploads/2015/07/Squale-Ocean-Blasted-1521-7.jpg

1 like

Geweldig mooi maar is geen duiker. Dat is een flieger.

Ik vind 200m water resistance meer dan genoeg om hem een duiker te noemen :wink:

1 like

Ja die squale mat is ook wel heeeeel mooi

1 like

9.5mm

3 likes

Mooie! Maar die is denk ik boven mijn onder de 1000 euro budget voor een vakantie horloge.:flushed:

tag heuer aquaracer, 12mm dik. draagt dunner. moet onder je bujet 2ehands te vinden zijn.

Zoals wel vaker geopperd hier :grin::facepunch:t2: succes!