Pleased to meet you

Nieuw op dit forum en daarom stel ik me even voor.
Ik heb horloges altijd mooi en interessant gevonden, maar nooit het budget uit willen trekken voor de ‘echte dure’. Mijn voorkeur gaat uit naar opwind horloges en mechanische automaten, vervolgens anologe duikers en als laatste eigenlijk de digitale ‘alleskunners’. Had voor mijn werk als outdoor- en survivalinstructeur wel een G-shock, maar droeg die buiten het werk niet. Toen ik een quartz anologe chronograaf tegen een deurstijl stootte en de kroon er af vloog en het horloge beschadigd raakte, ben ik de G-shock steeds vaker ook privé gaan dragen en uiteindelijk een iets meer ‘dressy’ G-shock bijgekocht die ik nu dag en nacht draag.
Alleen voor speciale gelegenheden haal ik nog een ander horloge uit het doosje.
Ik zal eens kijken of ik tzt wat foro’s kan maken of vinden van mijn horloges.

Welkom en bereid je maar vast voor dat er nu meer bij gaat komen :slight_smile:
Foto’s zijn inderdaad altijd welkom.

Welkom. En ik hoop dat je de schade kunt beperken want je wordt hier zo veel geprikkeld dat het bijna onmogelijk is om niets nieuws aan te schaffen. :wink:

Kissie vol met een paar maanden!

welkom hier!

Welkom

Van harte welkom! Tja, met de G-shock heb je ook 1 van de meest bekende stevige horloges. Maar mijn Seiko Monster heeft ook flink wat stoten overleeft. Ik kan het ingenieuze ontwerp ook erg waarderen. De boven en onderzijde van de kast beschermt de bezel/lunette/duikersring.

De randen van de duikersring staan hoger dan de binnenzijde en het glas, waardoor de duikers het ring weer het glas beschermt.

Bovendien is de duikersring van massief staal, waarbij het zwarte verf van de cijfers diep in de duikersring zitten. De kans op lelijk krassen zoals op een gekleurde aluminium bezel inlay is daardoor minimaal.

Ook welkom namens deze nachtbraker:D