Plenetarium

Is er dus een nieuwe planeet ontdekt in ons zonnestelsel…

Valt de aanpassing bij van der Klaauw onder garantie ? :wink:

Sterker nog, de ontdekking van planeet 2003UB313 maakt van de Planetarium of een collectors item of hij maakt de Planetarium in 1 klap niets meer waard. De toekomst zal leren welke kant het op gaat… (:D.

Gerwin

** Grin **

Ik moest ook meteen aan van der Klaauw denken toen ik het nieuws over de tiende planeet las. De ontdekking van de 10e planeet is groot nieuws.

Echter het Planetarium 2000 geeft de baan van de eerste 6 Planeten om de zon aan. De banen van Uranus, Neptunus en Pluto worden niet aangegeven op het Planetarium 2000.

Wellicht een idee voor Dhr. van der Klaauw om een Planetarium 2006 te ontwikkelen met de baan van de overige 4 Planeten, inklusief de zojuist nieuw ontdekte?? Dat zou een superprimeur zijn… Het eerste Planetarium met de nieuwe Planeet.

gr,
Hans Mennink

Misschien een beetje een late reactie, maar ben op vakantie geweest!
Ik las het nieuws van de 10de planeet vanaf mijn ligbed aan het strand en moest ook meteen denken aan het planetarium.

Zoals reeds al opgemerkt is, heeft het huidige planterarium 6 planeten waarvan de 6de planeet Saturnus een omlooptijd heeft van 30 jaar.
De negende planeet Pluto heeft een omlooptijd van 248 jaar. Dus ik wil niet weten wat 2003 UB313 voor omlooptijd heeft. Van der klaauw heeft er weinig aan om het gehele stelsel in één horloge te plaatsen. Geen mens die er volledig van kan genieten in één menseleven :D!

Leon