Ik ben op zoek naar een betrouwbare horlogemaker in Zuid-Limburg die mijn Junghans Max Bill kan servicen en het glaasje kan vervangen. Helaas door een onhandige actie mijnerzijds zijn er barsten ingekomen. Weet verder iemand trouwens ook of deze dekglaasje in een krasvaster materiaal beschikbaar zijn? Volgens mij is die van mij van kunststof.
Dank!
Edit 1: glaasje geen dekglaasje haha. Dat is iets uit het laboratorurium.
Als ik de schade bezie, mag je blij zijn dat er plexi in zat. Krasvaster c.q. harder materiaal zoals saffier had waarschijnlijk aan gruzelementen gelegen. Met als gevolg schade aan wijzers en plaat
Voor de Meisterserie is het mogelijk ook saphierglas ipv plexiglas te bestellen. Zelfde bolling.
Weet niet of dat ook opgaat voor Max
De moeite van informeren waard lijkt me.
Deze set is voor de kunstof glazen zonder deze set is de kans groot dat het glas breekt bij inzetten en laat altijd afdrukken achter van een nornale glazentang, daarnaast zal niet iedereen aan de originele glazen kunnen komen.
Inmiddels zijn beide horloges (andere moest ook gemaakt worden) gemaakt door Jeroen Ruijpers en ik ben zeer tevreden! De Junghans heeft een mooie nieuwe, originele plexi gehad.