Plexiglas Junghans Max Bill Chronoscope en service in Zuid-Limburg

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een betrouwbare horlogemaker in Zuid-Limburg die mijn Junghans Max Bill kan servicen en het glaasje kan vervangen. Helaas door een onhandige actie mijnerzijds zijn er barsten ingekomen. Weet verder iemand trouwens ook of deze dekglaasje in een krasvaster materiaal beschikbaar zijn? Volgens mij is die van mij van kunststof.

Dank!

Edit 1: glaasje geen dekglaasje haha. Dat is iets uit het laboratorurium.

1 like

Nooit van gehoord, maar voor een nieuwe plexi gewoon opsturen naar Junghans, die gebruiken volgens mij een plexiglas met een coating.

Als ik de schade bezie, mag je blij zijn dat er plexi in zat. Krasvaster c.q. harder materiaal zoals saffier had waarschijnlijk aan gruzelementen gelegen. Met als gevolg schade aan wijzers en plaat :wink:

1 like

Post aangepast. Dekglaasje is idd iets uit het laboratorium haha.

Hallo. Vraag eens aan Jeroen Ruijpers in Maastricht. info@wrsr.nl

Voor de Meisterserie is het mogelijk ook saphierglas ipv plexiglas te bestellen. Zelfde bolling.
Weet niet of dat ook opgaat voor Max
De moeite van informeren waard lijkt me.

Up to you :slightly_smiling_face:

1 like

Saffier kan ook gewoon op de meeste Max Bill modellen. Is wel idioot duur (lees: €300+ door Junghans).

1 like

Pfeww, echt belachelijk veel meer euro’s!

Er is eigenlijk een speciale tool voor nodig om deze glaasjes goed te kunnen plaatsen.
afbeelding

4 likes

Bedoel je daarmee te zeggen dat niet iedereen dit kan of is het alleen voor het saffier

1 like

Deze set is voor de kunstof glazen zonder deze set is de kans groot dat het glas breekt bij inzetten en laat altijd afdrukken achter van een nornale glazentang, daarnaast zal niet iedereen aan de originele glazen kunnen komen.

2 likes

Precies dit inderdaad, de meeste Junghans dealers kunnen dit doen waar je bij staat en is niet al te prijzig rond de € 65-75 volgens mij.

1 like

Voor service kan ik René Meertens van de Horlogevriend in Rijckholt aanbevelen.

Ik heb contact met hem gehad, maar hij geeft aan geen andere merken meer aan te nemen. Mede ivm het vele werk wat hij al heeft.

Ik ga straks even bij Jeroen Ruijpers van WRSR langs.

1 like

Inmiddels zijn beide horloges (andere moest ook gemaakt worden) gemaakt door Jeroen Ruijpers en ik ben zeer tevreden! De Junghans heeft een mooie nieuwe, originele plexi gehad.

Ga zeker terug als ik ooit weer iets nodig heb.

1 like