Plexiglas vervangen voor saffier voor Tag Heuer Monaco Chronograph

Kan ik Plexiglas vervangen voor saffier voor Tag Heuer Monaco Chronograph?

Ik hoor het graag als iemand daar ervaring mee heeft

1 like

Je kunt niet zomaar saffierglas in een kast voor plexiglas plaatsen…

Allerlei dingen zijn passend te maken, maar dit is vermoedelijk zeer ingrijpend.
Je moet een saffierglas met de juiste vorm in een zetting van kunststof (glaspakking) persen. De kast is vrij zeker gemaakt voor een plexiglas en niet aangepast voor zo’n glaspakking.

5 likes

gewoon even contact op nemen met horlogeglas.nl
die hebben vast wel een oplossing.

passen die kasten aan dan?

dat weet ik niet, maar mijn iwc flieger hebben ze omgebouwd van plexi naar saffier.

1 like

Goed om te weten.

Een Heuer met vierkant glas is volgens mij lastig als er geen standaard optie bestaat.

Heb ik gedaan na in eerste instantie groot enthousiasme om dit te gaan regelen, vervolgens oorverdovende stilte…:smirk:

1 like

Ik denk dat de Monaco daar topzwaar door wordt en kan me niet voorstellen dat dit lekker draagt.

Dit geloof jezelf toch niet eens hé :smirk:

1 like

Ehhhhhhh…jawel dus. Glas is veel zwaarder dan plexi. Maar van mij mag je het natuurlijk zelf gaan proberen.

1 like

Alles kan, maar ik denk dat je afhankelijk bent van een aantal basis dingen in het ontwerp.
Dat gewicht dingetje …juist… ehh…dus onzin

Maar een plexiglas zit meestal verhoogd tov de glaszetting waardoor de wijzers hoog in de kast liggen / bewegen op de hoogte van de kastrand.
Met een saffier is onderzijde glas het deel wat in de kast valt. Dat kan zo 1 a 2 mm schelen.
Door de klemrand van plexiglas die zich zet in een rand is de opstaande rand waar het saffier in moet erg krap. Om daar een pakking en glas in te krijgen is vaak niet mogelijk zonder consessies.
Denk aan dunner saffier dan wenselijk wat kwetsbaarheid geeft, waterdichtheid die afneemt etc.

1 like

Wat je nu aangeeft mbt hoogte wijzers ect is me inderdaad eerder ook al eens aangegeven

Ik denk dat ik het plan maar laat varen

Een ieder bedankt voor jullie feedback, word zeer gewaardeerd!:slightly_smiling_face:

2 likes

Ter info,

Gewicht van de kast is ong 125 gram., 40 x 40 mm
15 en een beetje mm dik.
Daar gaat een saffiertje of plexiglas echt geen verschil in maken qua draagcomfort.

Ik denk het wel, maar goed, jullie hoeven mij niet te geloven. Zolang jullie het maar niet met mijn Monaco gaan uitproberen vind ik echt alles best. Ben de moeilijkste niet. :slight_smile:

1 like