Het plexiglas van mijn Tissot Seastar Ref 44585-5x is los komen te zitten en ik wil er graag een nieuwe op laten zetten. Iemand tips voor een juwelier/horlogemaker in omgeving Delft/Den Haag die een nieuwe erop kan zetten? En aan wat voor een bedrag moet ik ongeveer denken?
Zie op het kaartje niet “The Hands Of Time” in Voorburg staan. Zit wel in het zoekgebied en de eigenaar is een horlogemaker [ oud klasgenoot van me ]
Aan de Grote Markt in Delft vind je nog een klassieke juwelier die reparaties doet en ook vintage occasions heeft.
Kosten lijkt me iets voor een telefoontje/mail. Waterdicht maken/checken kan denk ik nog invloed hebben op zo’n prijsje. Succes
Van Loenen is dat inderdaad, als geboren Delftenaar weet ik deze al jaren te vinden. Maar hij kon mij met dit vraagstuk helaas niet verder helpen, omdat het een specifiek (Tissot) plexiglas betreft zover ik begreep. Maar thanks voor de tip anyways.
Volgens mij hebben dit soort Seastar modellen relatief standaard spanring-glazen. Hooguit dat de vorm van de bolling wat anders kan zijn maar dat is vooral een optisch verschilletje.
Oke en welk standaard type zou je dan aanraden als ik vragen mag? Want dan durf ik hem zelf nog wel te bestellen en weer terug richting Van Loenen te gaan voor het plaatsen.
Dat is van een afstand dan weer wat lastig te zeggen; er bestaan vrij veel soorten; degene die het meest op het origineel lijkt. Verder weet ik de maat niet, in de afbeelding hierboven staat 31.6 mm, maar geen idee of dat klopt.