PloProf Only

Dat staat hem uitstekend! Welke van de drie draagt nu het prettigst?

☆ OG Isofrane
☆ OG Orange
☆ OG Mesh

Ik ben benieuwd naar je mening😎
:drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum::drum:

1 like

Het meest comfortabel draagt OG Orange.
:white_check_mark: Lichter & zachter dan sharkmesh
:white_check_mark: Met exact afstelbare passing via de clasp

5 likes

Snap ik!

Ik draag de OG Orange nu al drie jaar, wat de kwaliteit en het comfort van dit product onderstreept.

1 like

Staat hem goed :+1:

1 like

Heeft iemand ervaring met dit Omega Ploprof boek?

@ROC Sjiel heeft dit boek in de kast liggen. Ik heb het een half jaartje geleden aangeschaft bij blurb. Het is geschreven rond 2007/2008. In die tijd was de informatie rond de PloProf op internet versplinterd over de fora en heeft de schrijver getracht dit allemaal bijeen te zoeken en een eerste algemene konsensus te schrijven. Voor die tijd een goed boek, maar door de jaren heen zijn een aantal aangenomen “waarheden” debunked. Voor de foto’s, de geschiedenis en een eerste oriëntatie op de vintage PloProf een leuk naslagwerk, maar voor de diepere details en de huidige konsensus over de PloProf kun je je beter richten op de website omegaploprof . com en het uitgebreide hoofdstuk over de PloProf in het boek Omega Seamaster Vintage van Alberto Isnardi.

6 likes

Dankjewel voor je bericht Sjiel.
De Ploprof website is mij bekend :+1:t3:.
Het boek Seamaster Only staat in mijn bieb. Waardevolle info en hele mooie foto’s.
Enige wat nu nog ontbreekt is een vintage Ploprof op mesh :sunglasses:

1 like

Ik heb het boek er nog even bij gepakt en er staat toch ook wel zeer gedetailleerde informatie in over onder andere de onderdelen die nergens anders te vinden is. Ik denk toch wel een mooie aanvulling op de overige beschikbare informatie.

Rustig aan research doen en het web afstruinen. Er staat wel het een en ander op chrono24 maar daar kom je ook wel wat bouwpakketten tegen. Je moet geluk hebben maar er zal ook af en toe wel een mooi exemplaar voorbij komen.

Deze bedoelde ik. Een paar maanden geleden is er van de schrijvers van Moonwatch Only ook een Seamaster Only uitgekomen. Daar heb ik even doorheen gebladerd maar ik ben niet volledig op de hoogte van wat ze precies schrijven over de PloProf.

3 likes

Ik ga er toch maar even naar op zoek. Altijd goed een extra naslagwerk te hebben.
Op C24 worden diverse vintage Ploprof’s aangeboden, maar veel is samengesteld.

1 like