Geen kleine jongen maar door de relatief kleine
lug to lug size van 47mm zou hij ook om kleinere
polsen kunnen passen. Een seiko 007 van 42mm
diameter heeft zo’n 49 mm en die pas ik met mijn
16.5 c m pols ook.
Een automaat heeft ook zijn onweerstaanbare charme
maar kom maar met een alternatief voor dit geld.
Natuurlijk is (vind ik) een automaat leuker maar het is niet heilig lijkt me. Zeker niet in deze prijsklasse.
Mocht dit allemaal doorgaan is het wellicht interessant hem ook aan te bieden zonder band. Hij lijkt mij namelijk op de lumpy of de ‘goedkope’ uitvoering van de Omega mesh het mooiste maar die drijven de prijs behoorlijk op als die inclusief zijn.
Mocht dit allemaal doorgaan is het wellicht
interessant hem ook aan te bieden zonder band. Hij
lijkt mij namelijk op de lumpy of de 'goedkope’
uitvoering van de Omega mesh het mooiste maar die
drijven de prijs behoorlijk op als die inclusief
zijn.
Da’s eigenlijk best wel een goed idee. Hij zou geleverd kunnen worden met de originele band: een plank van een rubberband met in ieder geval voldoende lengte! Genoeg lengte om over een duikerpak aan te doen.
Zonder speciale band kunnen we (a) de prijs lager houden of (b) het geld besteden aan een iets beter onderdeeltje of zo!
Is een optie maar als we de PMLE logo op één of andere manier verwerken op de Zulu dan kunnen we de wijzerplaten goedkoper doen omdat die dan niet bedrukt hoeven te worden?
Maar laten we eerst maar de animo onderzoeken?
Na batterij wissel is deksel goed aandraaien
voldoende. Testen op waterdichtheid is imho een
beetje kul.
Dicht=dicht
wel de dekselpakking checken en indien nodig met
siliconen invetten of vervangen.
Testen / afpersen is voor als je een garantie wil
dat ie tot diepte X waterdicht is. Als ie
fatsoenlijk in elkaar wordt gezet echt overbodig.
Weer wat geleerd!
Het is een leuk horloge hoor, maar ik vind de maat ook iets te fors voor mij.
Ik hou het wel nog in de gaten en kijk mee, maar geef nog geen toezegging.
Even kijken hoe alles loopt en wat de eventuele prijs zou zijn.
Misschien is het dan sowieso leuk om de PMLE lijn compleet te houden
Wat dreski zegt, als duikerfan kan dit wat moois opleveren, daarnaast ben ik dol op quartz:D lijkt me fors horloge zeker de lug-lug afstand, ik geloof ook niet dat die korter is dan een 007/009 zoals in eerder post gesuggereerd wordt maar ik zal straks eens effe de 009 van mij vader meten en passen…
ik ga dit met belangstelling volgen.
Wel voorkeur om geen logo op wijzerplaat te hebben.
levering met standaard band is ok maar een leuke mesh vind ik ook prima.
Aqualung of Apeks maakt me niet zoveel uit.
Leuk initiatief weer!
Ik vond de vorige echter veel mooier en hij had een maat die om ieders pols past.
Deze klok vind ik niet echt mooi, alhoewel ik het me kan voorstellen dat menigeen er warm van kan worden (vooral met zo’n prijs).
Succes met het project! Ik zal dit topic zo nu en dan volgen.
Ik heb oa een Seiko Monster, een BFK en nu een O07 gehad en gedragen en die zijn 48, 49 en 48mm. Dit zegt weinig over het draagcomfort natuurlijk maar het is een robuuste klok met een doorsnee lug to lug size.
Tussenstand is ongeveer 15 a 16 geinteresseerden. Goed begin en nogmaals dit is één voorstel en geen definitief PMLE voorstel want iedereen kan een voorstel indienen wat mij betreft.
Een SEIKO 5 SNZF duiker. Ik denk dat er geen pols te groot of klein is voor deze klokken. Ze zijn er in diverse kleuren en bij goed zoeken al nieuw te koop voor $ 99,-. Grotere aantallen zullen dan denk ik wel goedkoper zijn.