Pobeda ZiM 2602 met dna klonten

Goed bezig :muscle:
Het is ook wel echt een mooi design horloge trouwens!

1 like

Ja de sproetjes maken het uniek. Weet even niet meer wie van het forum er meerdere kleuren van dit model had. In betere staat dan de mijne.
Het uur werk is van na 1959. Even kijken van welke periode dit type is. De ZiM 2602 is t/m 2000 gemaakt maar gok deze toch wel wat ouder dan goed 20 jaar.

Voor wie scherp kijkt naar de foto’s van de balans kan je zien dat het los in de ultrasoon een nadeel kan hebben. De brequet spiraal is door de trilling onder een andere plooi gegaan. Kost je zo 10/20 minuten om zonder nieuwe problemen uit de war te krijgen.

Die kleuren heb ik. Er zijn rode, zwarte en blauwe varianten gemaakt, maar door patina verkleuring ook oranje en violet…

Maar respect voor je werk en doorzettingsvermogen!

6 likes

Hahaha je blijft me verbazen!

Weet jij dan toevallig uit welke periode dit model komt?

Helaas, geen benul. Ik vond ze gewoon mooi en kwam deze kleuren toevallig tegen.

De oranje versie was eigenlijk een rode versie en de violet versie was eigenlijk blauwe.

Oké dat schiet dan nog niet op.
Grappig dat mijn plaat de sproeten in is geschoten ipv egale verkleuring.

Kan je de leeftijd niet aan uurwerknummering aflezen?

Nee dat is bij oude Sovjets alleen te doen als er een specifiek kwartaal nummer en jaartal geponst staat. En die heb ik nog niet gezien van de jaren 70 en jonger.

1 like

Petjeaf. Leuk ook omte lezen.

1 like