Podcast Mannen van de Tijd

Een artiestmet “niet-protserige” horloges. Eminem en zijn Casio’s. Om er maar even 3 te pakken.

IMG_1379
IMG_1378
eminem_limited_watch_pointing

3 likes

De man weet het wel leuk af te wisselen

3 likes

Mooie podcast. Vanmorgen omgereden om hem in één keer te luisteren.

Overigens ben ik vrij nieuw, maar wél voor verdieping. :wink:

Eén iconisch horloge was die van Michael Knight. Weliswaar een TV-serie, maar die zorgde er zelfs de afgelopen jaren voor dat ik blij was met mijn Smartwatch omdat die me daar vaak aan herinnerde.

Diverse acteurs die in de podcast genoemd worden kozen zelf hun horloge, soms tegen de door de curator samengestelde adviezen in.

Leuk ook de motivatie erachter: door een eigen horloge te kiezen, hadden ze tijdens de voorbereidingen al een band met het horloge als karakter. Dat is natuurlijk een geweldig avontuur. Soms vonden ze de keuze van de curator niet passen bij de gelaagdheid van hun karakter, te cliché bijvoorbeeld. Acteurs houden van details. Dat blijkt.

3 likes

Ja I know haha. Maar de opmerking uit de show ging over bekende mensen die het voor de bling dragen enzo.
Kan me ook een interview van Eminem herinneren dat toen hij al best bekend was een Rollie wilde kopen en zijn manager ging bellen of hij dat wel kon betalen. :grin:

1 like

Schitterend! Het had wel net mooier geweest als hij het bij de g-shocks gehouden had. Basic t-shirtjes en G -Shocks (en vlijmscherpe lyrics)

1 like

Van mij mag hij lekker doen wat hij wil. Hij heeft zich in meerdere opzichten bewezen.

Ik denk trouwens dat hij jouw opmerking nog begrijpt ook. Dat siert hem.

1 like

Dat van de Nightrider dacht ik precies hetzelfde tijdens het luisteren vanochtend! En ik moest meteen denken aan Doctor Strange met zijn JLC lade maar dat kan ook door mijn Marvel tik komen :sweat_smile:

Toffe aflevering mannen, beetje road down memory lane of zo. Erg leuk :grin:

2 likes

@twan , lees je even mee over wat @Geuzzz heeft te zeggen? :grin::wink:

1 like

In het boek staat gelukkig duidelijk Rolex. Hele passage hoe hij zijn Rolex datejust met automaat opwind in de lift door zijn pols te bewegen terwijl hij naast Tom Cruise staat :nerd_face:

2 likes

Haha zeker! Maar dan wordt het dadelijk een semantische discussie over wat nou sponsoring is. Ik waardeer het gesprek en alle input sowieso. Als ik geen gelijk heb, zal ik uiteraard ‘corrected’ staan!

Op verschillende plaatsen kun je inderdaad vinden dat Seiko en de productie van de films contact hadden en een soort ‘product placement’ samenwerking hadden. Dus Seiko’s zichtbaar in beeld, maar ook omdat de productie het destijds goed bij de gadget-vibe van 007 vond passen waarschijnlijk. En uiteraard Seiko gebaat was bij zichtbaarheid.

Voor zover ik kan/kon vinden is er in die tijd geen sprake geweest van betaalde sponsordeals als in, geld voor exposure/reclame.

Eminem is en blijft top.

Een van de eerste geaccepteerde blanke rappers.
( meen dat de Beasty Boys eerder waren m.b.t. acceptatie )

Hij kan dragen wat hij wil :muscle:

1 like

Yup, BB for life!

Alleen het horloge van Bateman mocht geen Rolex zijn, de overige personages dragen wel een Rolex

1 like

Beastie Boys luisterde ik als puber al dag-in-dag-uit
Eminem pas sinds een paar jaar

Mike D heeft o.a. dit horloge ontworpen:

1 like