Eindelijk! Wachten duurt zo lang! Heerlijk!
Ga 'm later vandaag even luisteren!
Lekker man. Die bewaren we voor de rit naar Toscane.
Schitterend! Nog een klein beetje meer jeugdheld geworden
Erg uitgekeken naar deze aflevering. Ik hoopte dat ze het meest historische merk en de OG Tropic ook zouden testen, maar helaas. Jammer! Desalniettemin weer een leuke aflevering!
Ah leuk! Denk dat ik hem voor de vakantierit bewaar. Al draag ik zelf toch niks anders meer dan staal
Leuke aflevering! Heeft een van jullie toevallig ook ervaring met de de FKM banden van horlogebanden.com, sponsor van dit forum: Zeildoek Structuur Horlogeband FKM Rubber Zwart Hij is niet duur en ik vind deze er wel leuk uitzien voor mijn Speedmaster
Thanks! Nee ik niet helaas. Het is natuurlijk nooit een volledige lijst van beschikbare rubberbanden, daar is gewoonweg teveel aanbod voor
Nog andere ‘bang voor buck’ tips voor FKM bandjes die in Nederland / EU gewoon te bestellen zijn?
Deze vind ik top. Met quick release optie
Heb jij hem ook op een Speedmaster zitten? Ben benieuwd of de quick spring bars een beetje stevig zijn, of dat ik beter de orginele spring bars van Omega kan gebruiken.
Dat is gewoon een €10 Alie band
Niks mis mee verder (voor €10)
Staat wel meer op Ali dat verdacht veel de mekloze banden lijken die op andere sites worden aangeboden voor een veelvoud van de prijs; Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:
€13,89 | 11 kleuren 20 21 mm 22 23 mm 24 mm universele FKM-band voor alle merken horloges Platte nylon rubberen onderband Waterdichte polsband
He we gaan niet schelden hier he, zonder Squale geen podcast . Heb niet voor niets een box vol met die krengen
Uiteraard!
Waar zou het allemaal vandaan komen
Ik zit nu de podcast te luisteren, het helpt als je wat van de merken kent. Informatief is het zeker. Toch een vraagje; FKM kun je volgens mij vulcaniseren, net als natuurrubber. Wat is daar het verschil in? Souplesse? Levensduur zal altijd wel goed zijn met dat PFAS-goedje.
Ali pushlinks zijn ruk. 9 van de 10 keer klopt de maat niet (20,1 mm op een 20mm strap). Maar makkelijk te vervangen, ook de quick release, met een pincet (en die heb je paraat als horlogeliefhebber).
Sluitingen op Ali straps zijn ook lomp inderdaad. Als je veel doorwisselt is dat misschien een no-brainer. Ik pleur ze er echter af en doe er iets op van vintage bandjes.
Om kleur te testen - en materialen - is Ali top. Helaas houd ik niet van zwart leren bandjes, dat zou het leven een stuk makkelijker maken. Maar mijn tip: je kunt beter hier in het Lichtblauw shoppen, als je het over Bangs for Bucks hebt. Sorry dat ik het meeste heb weggekaapt.
Als je ±2x zoveel bandjes hebt als horloges, dan koop je niet alleen maar premium, voor die enkele keren per jaar dat je een horloge om hebt. Voor de horloges in roulatie is premium echt iets dat draagplezier versterkt.
Fijne vakantie Mannen van de Tijd.
P.s. er zijn ook hele zachte Nato straps, silky smooth. Overigens worden de meeste harde Nato’s ook zachter, vooral als je ze 24/7 draagt en weleens in de wasmachine pleurt - sowieso prettig.
Qua looks hetzelfde. Maar als je die dan besteld komt er 9 van de 10 keer toch een ander bandje op de mat. Heb dat al vaker geprobeerd. Is het hem toch niet…
Weer met plezier geluisterd en ga de informatie zeker meenemen bij de aanschaf van een rubberen band. Met jullie team was het waarschijnlijk heel lastig uit te voeren, maar volgens mij was het heel cool geweest als dit een blinde test was geweest (dus merk/prijs-informatie onbekend bij de testers).
Verder vraag ik me af of ik nou zo nonchalant ben wat betreft het vertrouwen op springbars, want ik heb nog nooit het gevoel gehad dat nieuwe springbars, hoe goedkoop ze ook waren, een risico zijn geweest. Alleen bij oude geroeste springbars je soms bij je vintage horloges krijgt of als je de verkeerde maat gebruikt.
Ik denk eerder dat ze losschieten als ze niet eerst gecontroleerd worden. Dat is mij ook weleens gebeurd, maar daar kun je niet de springbar de schuld van geven.
Maarvoering ok + echt vast = vast
Leuk aflevering weer, doen jullie goed! Idee om iets soortgelijks te doen voor lederen bandjes?